Με νέες επενδύσεις «απαντά» στην ελληνική κρίση η DHL Express. Όπως αναφέρει, σε συνέντευξή του στο metaforespress.gr, o John Pearson, CEO της DHL Express Europe, η ελληνική θυγατρική θα προβεί σε μεγάλες επενδύσεις, κυρίως στο «Ελ. Βενιζέλος».
Ο κ. Pearson, ο οποίος εμφανίζεται ικανοποιημένος από τις επιδόσεις της DHL Express στην ελληνική αγορά, υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ, διαβλέποντας παράλληλα, έμμεσες ευκαιρίες από την ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών στο λιμάνι του Πειραιά.
Αναφορικά με τις μελλοντικές εξελίξεις του κλάδου των ταχυμεταφορών και logistics, o κ. Pearson υποστηρίζει ότι οι διαδικτυακές εφαρμογές θα δημιουργήσουν, τα επόμενα 10 χρόνια, μια επιπρόσθετη αξία 8 τρις δολαρίων σε όλο τον κόσμο, με αντίκτυπο περίπου 1,9 τρις για δραστηριότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τέλος, σχετικά με τη πιθανή εξαγορά της ΤΝΤ από τη Fedex, επισημαίνει ότι η DHL είναι έτοιμη για κάθε ενδεχόμενο.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Πώς κινείται η ευρωπαϊκή αγορά ταχυμεταφορών;
-Εάν και παρατηρείται μια επιβράδυνση στις ευρωπαϊκές οικονομίες, ωστόσο η DHL παρουσίασε αύξηση πωλήσεων, το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Αυτό οφείλεται στην ικανότητα διατήρησης των πελατών, στην απόκτηση ολοένα μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς και στη βελτίωση της απόδοσης των υπηρεσιών μας, μέσω επενδύσεων.
Μόνο τον Ιούνιο είχαμε 17.000 περισσότερους πελάτες στην DHL Express Ευρώπης, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Γενικότερα, η απόδοση της DHL στις περισσότερες από τις ευρωπαϊκές χώρες ενισχύεται και μάλιστα αξιοσημείωτα.
-Ποιες είναι οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς;
-Το τελευταίο έτος αποτέλεσε μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία, ωστόσο ο ρυθμός ανάπτυξης της DHL ήταν διψήφιος. Μάλιστα, το πρώτο εξάμηνο του 2015 η θετική πορεία συνεχίστηκε και έτσι το έτος θα ολοκληρωθεί με θετικό πρόσημο.
Κύριοι άξονες αυτής της επιτυχίας της DHL Express είναι η συνεχής προσέλκυση νέων πελατών, αλλά και οι επενδύσεις που προαναφέραμε και οι οποίες βελτιώνουν, ολοένα περισσότερο, τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας. Στηρίζουμε την εξαγωγική δραστηριότητα του Έλληνα παραγωγού, της μικρομεσαίας επιχείρησης, των start-ups, του διαδικτυακού εμπορίου.
Είμαστε το «παράθυρο τους στον κόσμο», αφού τους συνδέουμε καθημερινά, με ταχύτητα, ασφάλεια και συνέπεια, με περισσότερες από 220 χώρες και περιοχές, παρέχοντας ολοκληρωμένες και απόλυτα ανταγωνιστικές λύσεις, τόσο για τις εξαγωγές, όσο και για τις εισαγωγές τους.
-Η DHL υποστηρίζει τη θυγατρική της στην Ελλάδα; Ποιο είναι το πλάνο των επενδύσεων;
-Απολύτως. Τον τελευταίο χρόνο, η DHL Express, παγκοσμίως, αναπτύσσει ένα πλάνο επενδύσεων που ξεπερνά, σε συνολική δέσμευση, το 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το πλάνο, συμπεριλαμβάνεται, βεβαίως, και η DHL Express Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, τα δύο τελευταία χρόνια έχει επενδυθεί περισσότερο από 1,5 εκατομμύριο ευρώ σε νέες εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο «Μακεδονία», στη Λάρισα, τον Πειραιά και τον Άλιμο.
Παράλληλα, έχει πλέον αντικατασταθεί το σύνολο του στόλου της DHL Express με οχήματα νέας τεχνολογίας και φιλικά προς το περιβάλλον και επιπροσθέτως, έχουν εφοδιαστεί, όλοι οι εργαζόμενοι, με εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας.
Μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις πραγματοποιείται στο προσωπικό μας. Η DHL Express Ελλάδας προσέλαβε, μέσα σε 13 μήνες, 45 νέους συναδέλφους, ενώ αύξησε 2 φορές το μηνιαίο εισόδημα των εργαζομένων της.
Στηρίζουμε την εξαγωγική δραστηριότητα του Έλληνα παραγωγού, της μικρομεσαίας επιχείρησης, των start-ups, του διαδικτυακού εμπορίου.
Η εκπαίδευση των ανθρώπων είναι ένα εξίσου σημαντικός τομέας. Αρκεί να σας πω ότι το δυναμικό της εταιρείας μας στην Ελλάδα, έχει παρακολουθήσει το τελευταίο έτος περισσότερες από 4.000 ώρες εκπαίδευσης.
Η μεγαλύτερη επένδυση όμως στην Ελλάδα, συνολικής δέσμευσης 15 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις μας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου βέβαια παραμένουμε η μόνη εταιρεία του κλάδου μας με παρουσία εκεί, η οποία μάλιστα θα συνεχιστεί, τουλάχιστον για τα επόμενα 11 χρόνια.
Στόχος αυτής της σημαντικής επένδυσης είναι να ενισχύσουμε την παρουσία μας στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας για τους ανθρώπους μας, με τελικό στόχο την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών, προς τους πελάτες, με ταχύτερους χρόνους παράδοσης και παραλαβής αποστολών.
Όλα τα παραπάνω πιστεύω ενισχύουν και επαληθεύουν την αρχική, μονολεκτική απάντηση για το αν στηρίζουμε την DHL Express Ελλάδας: απολύτως.
-Η ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ εξερευνούν τη δυνατότητα ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, πιθανότατα μέσω της προσέλκυσης στρατηγικού εταίρου. Σας ενδιαφέρει η περίπτωση των ΕΛΤΑ;
-Οι παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες δεν μας ενδιαφέρουν, δεδομένου ότι, πλέον, λειτουργούμε σε ένα πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας, με την εφοδιαστική αλυσίδα στη ραχοκοκαλιά της.
Ταυτόχρονα, η νέα στρατηγική του ομίλου Deutsche Post DHL επικεντρώνεται, όλο και περισσότερο, στην επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, με ειδίκευση στις εισαγωγές και τις εξαγωγές και όχι στις εγχώριες υπηρεσίες.
-Οι εξελίξεις στην ευρωπαϊκή, αλλά και την ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα είναι συνεχείς: Επέκταση της παραγωγικής ικανότητας της διώρυγας του Σουέζ, ενίσχυση επενδύσεων της Cosco στον Πειραιά, κ.α. Τα ανωτέρω έχουν καμία επίπτωση στα σχέδιά σας;
-Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για σημαντικές εξελίξεις που θα επηρεάσουν τις τοπικές αγορές, αλλά και τις ευρύτερες περιοχές επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Oι μεταφορές, όχι μόνο θα παρουσιάσουν αλματώδη βελτίωση στα επόμενα χρόνια, αλλά θα κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Ως DHL Express, παρόλο που δε μας επηρεάζει άμεσα, βεβαίως, όπου παρουσιαστούν ευκαιρίες, θα είμαστε εκεί για να ανταποκριθούμε.
-Ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις στον κλάδο;
-Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση, που κυκλοφόρησε από το κέντρο καινοτομίας της DHL και επικεντρώθηκε στο διαδίκτυο, θα υπάρξουν 50 δισεκατομμύρια συσκευές που θα συνδέονται στο διαδίκτυο έως το 2020, σε σύγκριση με 15 δισεκατομμύρια σήμερα.
Αυτό θα δημιουργήσει μια επιπρόσθετη αξία 8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε όλο τον κόσμο, κατά την επόμενη δεκαετία, με αντίκτυπο περίπου 1,9 τρισεκατομμύρια για δραστηριότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Με άλλα λόγια, πιστεύω πως οι μεταφορές, όχι μόνο θα παρουσιάσουν αλματώδη βελτίωση στα επόμενα χρόνια, αλλά θα κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιχειρηματικές δραστηριότητες, σε κάθε άκρη του κόσμου.
Ευκαιρίες ανάπτυξης βλέπουν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες μάλιστα σε διεθνές επίπεδο αναμένεται να έχουν αντλήσει έως και 50% των εσόδων τους, σε διάστημα πέντε ετών, εάν ακολουθήσουν εξωστρεφή στρατηγική (μελέτη του Economist Intelligence Unit για λογαριασμό της DHL Express).
Σε αυτή τη στρατηγική έχουν και στρατηγικούς συμμάχους, με την DHL Express να αποτελεί έναν από αυτούς. Έχουμε την τεχνογνωσία, τις λύσεις και τα εργαλεία να στηρίξουμε αυτές τις εταιρείες και να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες logistics για αυτές, σημαντικό γεγονός απέναντι στις προκλήσεις ενός παγκόσμιου επιχειρηματικού χάρτη που συνεχώς μεταβάλλεται.
-Ενδεχόμενη εξαγορά της TNT από τη Fedex θα επηρεάσει την στρατηγική της DHL;
-Οι «παίχτες» στο χώρο των ταχυμεταφορών είναι λίγοι, οπότε αρχικά σαφώς και γνωρίζουμε το εν λόγω θέμα.
Παράλληλα, κατανοούμε τη δυσκολία και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος, επομένως προς το παρόν και για όσο καιρό διαρκέσει αυτή η διαδικασία, θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις.