Με χιλιομετρική χρέωση τα διόδια στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), αναγκαίος ο ηλεκτρονικός πομποδέκτης (e-pass).
Η Ολυμπία Οδός εμφανίζεται διατεθειμένη να εφαρμόσει υβριδικό σύστημα χρέωσης διοδίων, το οποίο θα λειτουργεί από την προσεχή άνοιξη.
Ο οδηγός θα χρεώνεται, κατά την είσοδο του στον οδικό άξονα, με το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη, αλλά στην περίπτωση που εξέλθει νωρίτερα από αυτήν, το σύστημα θα το αναγνωρίζει, επιστρέφοντας τη διαφορά στον οδηγό. Προϋπόθεση αποτελεί να έχουν εξοπλιστεί όλοι οι οδηγοί με τον ειδικό πομποδέκτη.
Με την πρόταση αυτή, αναμένεται ότι θα περιοριστούν και τα παράπονα των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου, οι οποίοι τον χρησιμοποιούν για πιο μικρές αποστάσεις.
Η ανωτέρω πρόταση αναπτύχθηκε στο περιθώριο της ξενάγησης στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου από τον κ. Παναγιώτη Παπανικόλα, ο οποίος είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρας και της Ολυμπίας Οδού, στις οποίες πλειοψηφικό ποσοστό διαθέτει η γαλλική Vinci.
Το ερώτημα που γεννάται είναι τι θα γίνει με τον διαγωνισμό των ηλεκτρονικών διοδίων της προηγούμενης κυβέρνησης, αρχικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ., ο οποίος έχει προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft – Autostrade Tech. Τι θα κάνει η νέα κυβέρνηση; Θα τον ακυρώσει;
Όπως και να έχει, αυτό που προέχει είναι η επίτευξη της διαλειτουργικότητας σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή οι οδηγοί να κινούνται σε όλο το οδικό δίκτυο, χρησιμοποιώντας ένα e-pass, έναντι δύο σήμερα, όσο και η εφαρμογή πιο ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών.