Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) στο υπουργείο Ναυτιλίας για το νέο master plan του ΟΛΠ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η συνεδρίαση ξεκίνησε με τις αρχικές τοποθετήσεις φορέων και δημάρχων. Οι δήμαρχοι Περάματος, Κερατσινίου και Πειραιά ζήτησαν την αναβολή της συζήτησης, υποστηρίζοντας ότι το Master Plan τους κοινοποιήθηκε τις τελευταίες ημέρες, χωρίς να μπορέσουν να το επεξεργαστούν ικανοποιητικά.
Αντίστοιχα, και φορείς, όπως ο ΣΕΕΝ, υπογράμμισε ότι δεν έλαβε καθόλου το master plan, τασσόμενος υπέρ της αναβολής της συζήτησης.
Με την ολοκλήρωση των αρχικών τοποθετήσεων, ο γ.γ. Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος ζήτησε από τους παρευρισκόμενους να παρακολουθήσουν την ενημέρωση, από στελέχη του ΟΛΠ, του νέου master plan.
Αρκετοί αντέδρασαν, όπως οι δήμαρχοι Περάματος, Κερατσινίου και Πειραιά και αντιπροσωπεία εργαζομένων από την ναυπηγοεπισκευή.
Κάποιοι δήμαρχοι αποχώρησαν, στην αίθουσα παρέμειναν οι δήμαρχοι Πειραιά και Σαλαμίνας.
Η συνεδρίαση συνεχίστηκε και στελέχη του ΟΛΠ ενημέρωσαν τους παρευρισκόμενους για το Master Plan.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Άγγελος Καρακώστας σημείωσε ότι δεν πρόκειται για ένα νέο master plan, αλλά τροποποίηση εκείνου που ενέκρινε η ΕΣΑΛ στην τελευταία συνεδρίασή της.
Σημειώνεται ότι το νέο ή τροποποιημένο master plan του ΟΛΠ περιέχει συνολικές επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ξεχωρίζει η κατασκευή ενός τέταρτου προβλήτα για εμπορευματοκιβώτια, με ετήσια χωρητικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αλλά και μικρότερες εμπορικές χρήσεις στο νέο σταθμό της κρουαζιέρας.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ, στη δεύτερη συνεδρίαση της (την 1η Ιουλίου), αποδέχτηκε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, κάποιες από τις πρόσθετες επενδύσεις του master plan (οι υποχρεωτικές έχουν εγκριθεί στο σύνολό τους), όπως το logistics center, το 5ωρο πάρκινγκ στο car terminal και τη δημιουργία ξενοδοχείων, απορρίπτοντας την ναυπηγοεπισκευή για mega yachts και τη λειτουργία ναυπηγοεπισκευής σε συγκεκριμένες ζώνες.