Τις προτεραιότητες της ΕΡΓΟΣΕ ανέδειξε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης, μιλώντας στο 2nd Athens Investment Forum.
Σύμφωνα με τον κ. Βίνη, στις άμεσες προτεραιότητες εντάσσονται η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια, η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο – Αίγιο.
Επίσης, στο πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ συγκαταλέγεται η σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (ΑΘΗΝΑ-ΒΟΛΟΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) & (ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΠΑΤΡΑ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ).
Ένα τέτοιο έργο είναι η σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο με γραμμή, μήκους 3 χλμ., που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης και θα πρέπει να προχωρήσει τάχιστα.
Εξίσου, επιτακτική ανάγκη είναι και η αναβάθμιση και η επέκταση του Περιφερειακού δικτύου.
«Να προχωρήσει γρήγορα, για παράδειγμα η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου, η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, η εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης σε σιδηροδρμική γραμμή μήκους 378 χλμ. σε όλη τη χώρα», ανέφερε ο κ. Βίνης.
Πέρα όμως από τα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή έχουν δρομολογηθεί, επιταχύνεται ο σχεδιασμός για νέα έργα.
«Αναφέρω ενδεικτικά τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο, τον νέο κλάδο του προαστιακού από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, την παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών με νέα γραμμή», υπογράμμισε.
Ο κ. Βίνης ανέφερε επιπλέον ότι βασικός στόχος είναι να ενισχυθεί η διεθνής παρουσία της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα κινηθεί πιο επιθετικά στη διεκδίκηση έργων και μελετών εκτός των συνόρων της χώρας.
Η εταιρεία έχει αναλάβει (σε σύμπραξη με άλλες εταιρείες) και διεκδικεί την ανάληψη σημαντικών έργων και μελετών, όπως για παράδειγμα, την ανακαίνιση σιδηρ. Σταθμού Podogrica – Μαυροβούνιο, τη μελέτη σκοπιμότητας για τη σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας, το σχέδιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας κ.α.