Κάλεσμα του υπ. Ναυτιλίας στην τοπική αυτοδιοίκηση για «είσοδο» στο εγχώριο ακτοπλοϊκό δίκτυο.
Του Φώτη Φωτεινού
Μιλώντας στην εκδήλωση “Ακτοπλοΐα στην Ελλάδα. Σκέψεις για το μέλλον” του Πανεπιστημίου Πειραιά, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς περιέγραψε τα χαρακτηριστικά, τις παθογένειες και τις μελλοντικές τροποποιήσεις των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών.
Στο τελευταίο πεδίο, ο κ. Θεοτοκάς υποστήριξε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση και οι δήμοι καλούνται να διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Μάλιστα, προανήγγειλε την υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων νησιωτικών περιοχών με το υπουργείο Ναυτιλίας. Πρωτύτερα, οι νησιωτικές περιοχές θα έχουν έρθει σε συμφωνία, είτε με ακτοπλοϊκές εταιρείες, είτε με άλλους ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς για την εκτέλεση των δρομολογίων, με το υπουργείο Ναυτιλίας να εποπτεύει τις σχετικές συμβάσεις.
Η ανωτέρω πρόταση συγκαταλέγεται στον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου και την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές (ν. 2932/2001).
Eφέτος, οι επιδοτήσεις για τις συμβάσεις των άγονων γραμμών παρέμειναν στα 90 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο αποτέλεσε πολιτική απόφαση, σύμφωνα με τον κ. Θεοτοκά, ο οποίος υποστήριξε ότι, το 2003, το αντίστοιχο κονδύλι ήταν 38 εκατ.
Συνολικά, οι κύριες άγονες γραμμές, δηλαδή αυτές που συνδέουν την ηπειρωτική Ελλάδα με νησιά είναι 30 και εκείνες που συνδέουν νησιά με νησιά 34. Περίπου το 1/3 των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, στον αριθμό τους και όχι σε επιβατική κίνηση, αναφέρεται στις άγονες γραμμές.
Αντίθετα, σε επίπεδο επιβατών οι άγονες γραμμές αντιπροσωπεύουν το 3%-5% της ετήσιας κίνησης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης υποστήριξε ότι οι άγονες γραμμές θα πρέπει να ανατίθενται για περίοδο 15 ετών, κάτι το οποίο θα επιτρέψει τη ναυπήγηση πλοίων συγκεκριμένων προδιαγραφών.