Έως και 6 μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα θα παραδοθεί το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespresss.gr, επικαιροποιούνται οι κυκλοφοριακές μελέτες για το βόρειο τμήμα, ήτοι το Τρίκαλα – Εγνατία Οδός.
Του Φώτη Φωτεινού
Συγκεκριμένα, το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ορίζει την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, μήκους 32,27 χλμ., τον Δεκέμβριο του 2021, ωστόσο εκτιμάται ότι τα έργα δύναται να ολοκληρωθούν έως και 6 μήνες νωρίτερα.
Το συγκεκριμένο τμήμα, το οποίο διασχίζει το νομό Φθιώτιδας, αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων, οκτώ γέφυρες και 1 μετωπικό σταθμό διοδίων.
Τα νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χλμ., το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία το Δεκέμβριο του 2017.
Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.
Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή, τόσο του νότιου, όσο και του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χλμ. και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.
Σχετικά με το βόρειο τμήμα, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ΕΕ εξέφρασε ενστάσεις για την βιωσιμότητα του έργου.
Όπως φαίνεται, οι ενστάσεις αυτές έχουν να κάνουν με τον κυκλοφοριακό φόρτο του εν λόγω τμήματος, ώστε να δικαιολογηθεί η κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου.
Έπειτα από αυτήν την εξέλιξη, δόθηκε εντολή για την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών μελετών, λαμβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα κατάσταση.