Καλές και σε σωστή βάση οι εξαγγελίες για την μετατροπή του Πειραιά στο Νο1 λιμάνι της Ευρώπης στα εμπορευματοκιβώτια.
Όπως έχει αναλύσει το metaforespress.gr, ο στόχος αυτός είναι ιδιαίτερα φιλόδοξος, δεδομένου ότι ο Πειραιάς απέχει αρκετά από τα λιμάνια του Ρότερνταμ, το οποίο διακίνησε πέρσι 14,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και της Αμβέρσας, που διακίνησε 11,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Ως πιο εφικτός στόχος φαντάζει το λιμάνι του Αμβούργου, με τα 8,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Πως θα περάσει ο Πειραιάς το Αμβούργο; Εάν δοθεί το «πράσινο φως» για την κατασκευή του προβλήτα 4, έτσι ώστε η ετήσια δυναμικότητα να φτάσει τα 10 εκατ.
Υπάρχει άλλος τρόπος; Χωράει και 5ος προβλήτας;
Πάντως, σε κάποια περιφερειακά λιμάνια, σχετικά κοντά στον Πειραιά, έχουν εκδηλωθεί εισηγήσεις για… προσέλκυση της Cosco.