Επικριτικός απέναντι στη μέθοδο που ακολουθεί η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας, εμφανίζεται ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.
Όπως αναφέρει, «εκεί λοιπόν που ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσα σε καθεστώς ακόμη Μνημονίων, διαπραγματεύθηκε με τους θεσμούς και πέτυχε να μην ιδιωτικοποιηθούν τα 10 λιμάνια της χώρας, αλλά να αναπτυχθούν με το μοντέλο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, σύμφωνα δηλαδή και με τη διεθνή πρακτική, όπου το Δημόσιο κρατά την ιδιοκτησία και αξιοποιεί, μέσω ΣΔΙΤ, συγκεκριμένους τομείς ή εγκαταστάσεις των λιμανιών, η κυβέρνηση ομολογεί ευθαρσώς ότι η στρατηγική της, εκτός από την επιλογή των υπο-παραχωρήσεων, είναι “η πλήρης παραχώρηση και η πώληση μετοχών”.
Εκεί που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενίσχυσε τους 10 Οργανισμούς Λιμένα, έτσι ώστε να μην χάσουν τον Δημόσιο χαρακτήρα τους, δίνοντας τους τα κατάλληλα θεσμικά εργαλεία για να αναπτύξουν περαιτέρω δραστηριότητες που θα στήριζαν ισόρροπα και με σχέδιο τις τοπικές κοινωνίες, το υπουργείο Ναυτιλίας σήμερα εφαρμόζει απροκάλυπτα τις νεοφιλελεύθερες εμμονές της ΝΔ, μέσω πολιτικών που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον, φέρνοντας από το παράθυρο τις απαιτήσεις των δανειστών που καταφέραμε να αποκρούσουμε τα προηγούμενα χρόνια.
Όταν τα 10 περιφερειακά λιμάνια, τα προηγούμενα 5 χρόνια, ανατάχθηκαν, με αποτέλεσμα να καταστούν κερδοφόρα, τώρα βρισκόμαστε μπροστά στην αποφασισμένη πολιτική της Κυβέρνησης να τα ιδιωτικοποιήσει, να τινάξει στον αέρα την περιφερειακή δυναμική της χώρας στους τομείς της ναυτιλίας, της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, αλλά και να στερήσει από την εθνική οικονομία σημαντικούς πόρους και εργαλεία ανάπτυξης.
Όταν επίσημα, το υπουργείο Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας, εμείς απαντάμε ότι μετά την έξοδο από τα Μνημόνια η κυβέρνηση θα έπρεπε να σχεδιάζει την ανάπτυξη, βασιζόμενη στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα της χώρας και των υποδομών της. Οι τοπικές κοινωνίες τώρα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο».