Οι πρωτοβουλίες και στρατηγικές στη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, στην Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική, στον Ενιαίο Θαλάσσιο Μεταφορικό Χώρο και στη Γαλάζια Ανάπτυξη αποτελούν την αιχμή του δόρατος στην αναδιαμόρφωση της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας, όπως δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας, σήμερα, στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λιμενικών Έργων.
Ο Υπουργός τόνισε ότι το εθνικό λιμενικό σύστημα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, με ζητούμενο η Ελλάδα να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες διεθνείς και εσωτερικές απαιτήσεις. Το Υπουργείο συνεχίζει την προσπάθεια για την κατάρτιση μιας νέας Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων και επιδιώκει να συμβάλλει στην αξιοποίηση διαθέσιμων μέσων και πόρων για την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων.
Όπως είπε ο κ. Κουρουμπλής, στο νέο περιβάλλον της λιμενικής βιομηχανίας, είναι αναγκαία λιμενικά έργα που θα εξυπηρετήσουν τις θαλάσσιες και συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές, την ακτοπλοΐα ή την κρουαζιέρα.
Το σύστημα χρειάζεται βελτιώσεις. Χρειάζεται ακόμα να αντιμετωπιστούν ορισμένα προβλήματα ή στρεβλώσεις, που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία των κυριότερων επιβατικών και εμπορικών λιμένων.
Η αναδιαμόρφωση του εθνικού λιμενικού συστήματος πραγματοποιείται στο δυναμικό περιβάλλον της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής.
Βασικό στοιχείο αποτελεί η αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και της χρηματοδότησής του, εντός του οποίου αναζητούνται ευρωπαϊκές λύσεις για την οικοδόμηση ενός συνολικού μεταφορικού δικτύου, όπου οι λιμένες θα έχουν σημαντικό ρόλο, είπε ο Υπουργός.
Ο κ. Κουρουμπλής εξήγησε ότι για τη χώρα μας, οι πρωτοβουλίες στη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική, τον Ενιαίο Θαλάσσιο Μεταφορικό Χώρο και τη Γαλάζια Ανάπτυξη, συνιστούν ευκαιρίες, σε σχέση με τα ζητήματα της ανάπτυξης του λιμενικού συστήματος, της οργάνωσης και λειτουργίας των λιμένων και των υποδομών τους.
Ο Υπουργός τόνισε ότι οι ελληνικοί λιμένες συγκεντρώνουν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, που δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης.
Το βασικότερο πλεονέκτημα είναι η γεωγραφική τους θέση, που τους επιτρέπει να διευκολύνουν πάρα πολύ την εξυπηρέτηση φορτίων, αλλά και τη διακίνηση επιβατών, καθώς προωθείται με ταχείς ρυθμούς η οικοδόμηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, αλλά και η διασύνδεση της Ευρώπης με τις γειτονικές περιοχές της.
Τα ελληνικά λιμάνια εντάσσονται πλέον σε μεγάλες διεθνείς θαλάσσιες αρτηρίες μεταφορών, ως προέκταση συνολικών μεταφορικών αλυσίδων, συνδυασμένων μεταφορών. Το αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθεί σε μεγάλη έκταση η ενδοχώρα των λιμένων.
Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε, επίσης, ότι ειδικά στον τομέα της κρουαζιέρας, το συγκριτικό πλεονέκτημα των ελληνικών λιμένων, είτε στην ηπειρωτική χώρα, είτε στο νησιωτικό σύμπλεγμα είναι ο μοναδικός συνδυασμός τοπίου, τουριστικού ενδιαφέροντος και κλίματος, ενώ δεν μπορεί να παραγνωρίζεται η γειτνίαση με τρίτες χώρες, που αποτελούν επίσης βασικούς τουριστικούς προορισμούς.
Καταλήγοντας, ο Υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ιδιαίτερα πόσο σημαντικό είναι να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των ελληνικών νησιών, και βασικά η σύνδεσή τους με την ενδοχώρα, ώστε να εξυπηρετούνται νησιώτες και τουρίστες.