Η Βρετανία σχεδιάζει την αναδιοργάνωση του σιδηροδρομικού δικτύου της, το οποίο έχει δεχθεί κατά καιρούς σφοδρή κριτική.
Στόχος της κυβέρνησης της Τερέζα Μέι είναι να βελτιώσει την αποδοτικότητά του και να μην αναγκάζεται να προσφεύγει σε διάφορες δικαιολογίες, εξαιτίας της κακής παροχής υπηρεσιών, όπως μετέδωσαν τα πρακτορεία Reuters και ΑP.
Μία από αυτές τις δικαιολογίες είναι «ότι έπεσε το λάθος είδος χιονιού και δημιούργησε προβλήματα στην κυκλοφορία» ή ότι «τα φύλλα από τα δέντρα προκαλούν καθυστερήσεις».
Ο υπουργός Mεταφορών Κρις Γκρέιλινγκ δήλωσε ότι σχεδιάζει να παραχωρήσει σημαντικό ρόλο στις εταιρείες διαχείρισης συρμών ως προς τις υποδομές εν γένει και τις σιδηροτροχιές ειδικότερα.
Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα υποδομών και σιδηροτροχιών διαχωρίστηκε από τους συρμούς το 1997, όταν οι τελευταίοι ιδιωτικοποιήθηκαν επί πρωθυπουργίας Τζον Μέιτζορ.
Εκτοτε, οι ενώσεις καταναλωτών και επιβατών διαμαρτύρονταν, επειδή αυτή η διάκριση είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί η αποδοτικότητα των τρένων και να επιδεινωθεί η παροχή υπηρεσιών.
Κατά τον Κρις Γκρέιλινγκ, «οι σιδηρόδρομοι αυτής της χώρας είναι ζωτικής σημασίας για το οικονομικό της μέλλον. Εξ ου και χρειάζεται να προσαρμοστούν στα σύγχρονα δεδομένα και να αλλάξουν, για να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις και στον ανταγωνισμό».
Τα τελευταία 20 χρόνια, ο αριθμός των επιβατών διπλασιάστηκε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επικρατεί συμφόρηση στους συρμούς και να εντείνονται οι πιέσεις στον κρατικό οργανισμό Network Rail, o oποίος ελέγχει το δίκτυο των σιδηροδρόμων, το συντηρεί και το αναβαθμίζει.
Η κυβέρνηση της Τερέζα Μέι θέτει ως προτεραιότητα τις επενδύσεις σε έργα υποδομής, αποσκοπώντας να επανεκκινήσει την οικονομία, η οποία θα δεχθεί ενδεχομένως πλήγματα καθ’ οδόν προς την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Ο Κρις Γκρέιλινγκ επιδιώκει, από το 2018, να συνάπτονται συμβάσεις, οι οποίες, υπό τη μορφή κοινοπραξίας, θα φέρουν κοντά τις εταιρείες διαχείρισης των συρμών (Stagecoach, First Group) με τα στελέχη της κρατικής Network Rail.
Επιπλέον, το υπουργείο θα συστήσει νέο οργανισμό, με την επωνυμία East West Rail. Στόχος του να κατασκευάσει μια νέα γραμμή, η οποία να συνδέει την Οξφόρδη με το Κέμπριτζ. Στον East West Rail, ο οποίος θα λειτουργεί αυτόνομα, θα συμπράττουν ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ο Κρις Γκρέιλινγκ ελπίζει ότι η συνεργασία του δικτύου Network Rail με τις εταιρείες των σιδηροδρόμων Stagecoach και First Group θα βοηθήσει πάρα πολύ στην ταχύτατη επίλυση διαφόρων ζητημάτων, όπως οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων και η μειωμένη αποδοτικότητα των βρετανικών τρένων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις οι εκνευρισμένοι επιβάτες, οι οποίοι ζητούν εξηγήσεις για καθυστερήσεις, παίρνουν απαντήσεις, όπως ότι αυτές οφείλονται στα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα και καθιστούν ολισθηρές τις γραμμές, ενώ διάφορα ζητήματα ανακύπτουν, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των πανίσχυρων συνδικάτων των εργαζομένων στα τρένα.
Πρόσφατα, λόγω συνδικαλιστικών προβλημάτων, στο δίκτυο Southern είχαν παρατηρηθεί τόσο πολλές καθυστερήσεις και τόσο πολλές αντιδράσεις επιβατών, ώστε ακόμα και θρησκευτικοί λειτουργοί είχαν παρέμβει για να επιλυθούν οι διαφορές και να λειτουργήσουν κανονικά οι συρμοί.