Συγκεκριμένες προτάσεις για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) των έργων που προβλέπονται στο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), ενέκρινε, με συντριπτική πλειοψηφία, το δημοτικό συμβούλιο του Πειραιά.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τις προτάσεις επεξεργάστηκε διαπαραταξιακή επιτροπή, ενώ μόνο η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» ψήφισε «παρών» και καμία κατά.
Ο δήμος Πειραιά ζητά αναθεώρηση της ΜΠΕ για να «μετασχηματιστεί σε στρατηγική μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», ενώ επισημαίνει ότι απαιτούνται επιπλέον διορθώσεις και συμπληρώσεις.
Μεταξύ άλλων, ζητείται κυκλοφοριακή μελέτη για όλο τον Πειραιά, το έργο των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (υπογειοποίηση κ.ά.), περιορισμό της χρήσης τουριστικών λεωφορείων, σαφές χρονοδιάγραμμα και εναρμόνιση με την εθνική νομοθεσία της αλλαγής καυσίμων για τα πλοία που ελλιμενίζονται και των ορίων ρύπων, καθώς και την ηλεκτροδότησή τους όσο παραμένουν στο λιμένα, να μην απορριφθούν στη θάλασσα τα βυθοκορήματα από την εμβάθυνση του λιμένα, απαγόρευση ρητά της εναπόθεσή τους στο «Παλατάκι» ή εντός της λιμενικής ζώνης και η όποια μεταφορά τους να γίνεται ακτοπλοϊκώς.
Για την ηχορύπανση, ο δήμος ζητά αναλυτικό «χάρτη θορύβου», ηχοπετάσματα και φυτεύσεις υψηλού πρασίνου σε σημεία κοντά σε οικιστικές ζώνες, αντιπλημμυρικά έργα πέριξ του λιμένα, καθώς και λειτουργία Μόνιμου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του επιβατικού λιμένα προς τη νότια πλευρά, ο δήμος Πειραιά ζητά τον αυστηρό περιορισμό της στα απολύτως απαραίτητα μεγέθη και την ανέγερση του συνοδού έργου σταθμού επιβατών.