«Γεμίζουν τα ταμεία» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε κονδύλι 55,8 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών.
Το κονδύλιο αναφέρεται στο δ’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2019 και σε μέρος της αποζημίωσης του οικονομικού έτους 2020.
Μάλιστα, όπως σημειώνεται, η διαθέσιμη πίστωση για το οικονομικό έτος 2019 δεν επαρκούσε για την κάλυψη της σχετικής υποχρέωσης που απορρέει από την εκτέλεση της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκμεταλλεύεται τις άγονες γραμμές από το 2015 έως και το 2020, έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στα τέλη Νοεμβρίου του 2019, ελληνικό δημόσιο και ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο προβλέπει την απευθείας ανάθεση για 10+5 χρόνια των άγονων γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι του ίδιου ετήσιου οικονομικού ανταλλάγματος.
Από την άλλη πλευρά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλείται να υλοποιήσει συγκεκριμένο ύψος υποχρεωτικών επενδύσεων, οι οποίες – σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών – ξεπερνούν τα 2,2 δις ευρώ τα επόμενα 9 χρόνια.
Oι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν την μίσθωση και προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, την ανακατασκευή μηχανοστασίων, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, ανθρώπινο δυναμικό, κ.α.
Φ. Φωτ.