Προωθείται για υποβολή προς έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το αναθεωρημένο στρατηγικό σχέδιο λιμανιού της Πάτρας, το οποίο θα θέσει τα θεμέλια της μελλοντικής του ανάπτυξης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ), Παναγιώτη Τσώνη.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια κοπής της πίτας του Οργανισμού, ο ίδιος τόνισε ότι στο σχέδιο αποτυπώνονται οι στρατηγικοί στόχοι και οι διεκδικήσεις του ΟΛΠΑ, οι οποίες αν δεν υλοποιηθούν, τότε, ο ρόλος του λιμανιού θα υποβαθμιστεί σημαντικά, με αρνητικές συνέπειες και για την πόλη.
Ο κ. Τσώνης είπε ότι είναι αδήριτη ανάγκη να διασφαλιστεί η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος και να συνδεθεί με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.
Υπενθύμισε μάλιστα ότι συναντήθηκε πρόσφατα για το συγκεκριμένο θέμα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ και με υπηρεσιακούς παράγοντες υπουργείων.
«Δεν θέλω να καλλιεργήσω μεγάλες προσδοκίες, όμως, έχουμε αντιπαραβάλει ισχυρά επιχειρήματα σε παράγοντες υπουργείων, που μέχρι σήμερα θεωρούσαν το εμπορευματικό τμήμα, μια τελειωμένη υπόθεση και έχουμε ξαναβάλει το θέμα στο τραπέζι» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στη σύνδεση του λιμένα με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, επισημαίνοντας ότι με την ολοκλήρωση του έργου και τη σύνδεση της γραμμής με το Νότιο Λιμάνι, ο ρόλος του θα αναβαθμιστεί, καθώς θα καλύψει σχεδόν το σύνολο της χώρας, και θα είναι το μοναδικό ευρωπαϊκό λιμάνι κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση.
«Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει σημαντικό προβάδισμα στο λιμάνι, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τσώνης, συμπλήρωσε ότι, η υλοποίηση του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου θα δώσει κίνητρα στις επιχειρήσεις, για την διακίνηση των εμπορευμάτων τους, από το λιμάνι της Πάτρας, ενώ αναφερόμενος στο θέμα του LNG, σημείωσε ότι ο οδικός χάρτης, προβλέπει ότι στο τέλος του 2022, το λιμάνι της Πάτρας, μαζί με του Πειραιά, θα έχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης, υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Στην Πάτρα, προβλέπεται η κατασκευή μονάδας αποθήκευσης 3000 κ.μ. LNG για ναυτιλιακό καύσιμο.