Με εξαίρεση τον προβλήτα Ι, άνοδο εσόδων παρουσίασαν πέρσι όλες οι άλλες δραστηριότητες του ΟΛΠ.
Συγκεκριμένα, εάν και ο προβλήτας Ι κατέγραψε μείωση εσόδων, λόγω της μείωσης κατά 5,3% του φορτίου διαμετακόμισης, άνοδο παρουσίασαν τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ και τα έσοδα από την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα, το car terminal και την ναυπηγοεπισκευή.
Του Φώτη Φωτεινού
Πέρσι, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 149,2 εκατ., έναντι 132,9 εκατ. το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 16,3 εκατ. ή ποσοστό 12,3%.
Αντίστοιχα, το καθαρό αποτέλεσμα βελτιώθηκε κατά 27%, σε 35,4 εκατ. έναντι 27,9 εκατ. της χρήσης 2018.
Οι επιδόσεις του προβλήτα Ι
Ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε πέρσι 489.430TEU έναντι 498.708TEU το 2018, καταγράφοντας οριακή μείωση 1,9%.
Αντίθετα αύξηση 12,5% κατέγραψε ο όγκος εγχωρίου φορτίου από 95.673TEU το 2018 σε 107.608TEU το 2019.
Η σημαντική αύξηση της διακίνησης εγχωρίου υποβοηθήθηκε από την βελτίωση του εγχώριου οικονομικού κλίματος και την υιοθέτηση πιο ευέλικτων δομών λειτουργίας που επιτρέπουν αμεσότερη ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών, σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ.
Στο φορτίο διαμετακόμισης καταγράφηκε μείωση 5,3% από 403.035TEU σε 381.822TEU το 2019.
Η εν λόγω μείωση είναι αποτέλεσμα της μειωμένης διακίνησης το πρώτο εξάμηνο του έτους, η οποία κατά το δεύτερο εξάμηνο αντιστράφηκε σημαντικά ως αποτέλεσμα προσέλκυσης νέου φορτίου, που θα συνεχίσει και το 2020 να εξυπηρετείται μέσω του προβλήτα Ι.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, τα έσοδα ανήλθαν στα 25 εκατ., έναντι 25,1 εκατ. το 2018 και σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, ο προβλήτας Ι αποτελεί τη μοναδική ζημιογόνα δραστηριότητα του ΟΛΠ.
Οι επιδόσεις του car terminal
Η διακίνηση στους σταθμούς αυτοκινήτων το 2019 κατέγραψε μείωση 5,9%, λόγω της μείωσης του φορτίου διαμετακόμισης.
Η συνολική διακίνηση ανήλθε σε 403.757 οχήματα έναντι 429.170 το 2018. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το φορτίο για την εγχώρια αγορά κατέγραψε αύξηση κατά 3,5% (από 116.737 το 2018 σε 120.803), ενώ το φορτίο διαμετακόμισης μειώθηκε κατά 9,4% (282.954 μονάδες έναντι 312.433 το 2018).Η μείωση των μεταφορτώσεων είναι αποτέλεσμα τόσο της μειωμένης ζήτησης των κύριων αγορών στην ανατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα της Τουρκίας και της Αιγύπτου όσο και της μείωσης πωλήσεων στην Ευρώπη.
Παρά τη συνολική μείωση της διακίνησης, η πορεία των εσόδων ήταν θετική οφειλόμενη στην αύξηση του εγχωρίου φορτίου, γεγονός που επιβεβαιώνει τις θετικές προοπτικές της δραστηριότητας.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, τα έσοδα ανήλθαν στα 13,9 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 3,6 εκατ.
Οι επιδόσεις στην ακτοπλοΐα
Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2019, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε αύξηση της τάξης 5,7% με 16,551,054 έναντι 15.657.368 επιβάτες το 2018.
Αύξηση καταγράφεται σε όλες τις επιμέρους διαδρομές περιλαμβανομένου του πορθμείου που κατέγραφε μείωση διακίνησης τη τελευταία τριετία.
Ειδικότερα, η διακίνηση γραμμών ακτοπλοΐας και το Πορθμείο που αντιστοιχούν στο 85% της συνολικής διακίνησης κατέγραψαν αύξηση 7,2% και 3,1% αντίστοιχα.
Αύξηση καταγράφτηκε και στο τομέα διακίνησης οχημάτων, παρά τις επιμέρους διαφοροποιήσεις ως προς το τύπο οχημάτων, σε όλες τις εσωτερικές γραμμές, (2.742.213 το 2019 έναντι 2.646.189 το 2018).
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, τα έσοδα ανήλθαν στα 11,2 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 4,2 εκατ.
Οι επιδόσεις στην κρουαζιέρα
Ο Πειραιάς το 2019 κατέγραψε σημαντικά αυξημένους όγκους επιβατών και κατάπλων έναντι του 2018.
Σε επίπεδο επιβατών αύξηση καταγράφηκε, τόσο στου επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport), όσο και στους επιβάτες διέλευσης (transit).
Ειδικότερα, η συνολική διακίνηση επιβατών τo 2019 ανήλθε στους 1.098.091 επιβάτες έναντι 961.632 το 2018, καταγράφοντας αύξηση 14,2%.
Οι επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport) ανήλθαν σε 410.512 έναντι 354.398 το 2018, καταγράφοντας αύξηση 15,8%.Αυξημένοι κατά 18,7% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 622 κατάπλους, έναντι 524 την προηγούμενη χρονιά.
Μάλιστα, για το 2020 έχουν γίνει προκρατήσεις για προσεγγίσεις 728 κρουαζιεροπλοίων και για το 2021 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 750.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, η κρουαζιέρα είχε πέρσι έσοδα 12,5 εκατ. και καθαρά κέρδη 4,15 εκατ., σημαντικά αυξημένα από το 2018.
Οι επιδόσεις στη ναυπηγοεπισκευή
Ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής του ΟΛΠ σημείωσε νέα αύξηση το 2019, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και των βελτιώσεων στα τιμολόγια και του τρόπου λειτουργίας, όπως επισημαίνουν στελέχη του.
Στο τομέα δεξαμενών εξυπηρετήθηκαν 112 πλοία το 2019 έναντι 104 το 2018 (7,7%) ενώ οι ημέρες απασχόλησης κατέγραψαν μείωση 3,7% (από 970 ημέρες σε 934), καθώς οι δεξαμενές «Πειραιάς ΙΙ» και «Πειραιάς Ι» δεν ήταν ενεργές για μεγάλο χρονικό διάστημα για λόγους συντήρησης.
Αύξηση σημειώθηκε και στα επισκευαζόμενα πλοία στη ΝΕΖ που ανήλθαν σε 292 το 2019, έναντι 275 την προηγούμενη χρονιά.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, η ναυπηγοεπισκευή είχε πέρσι έσοδα 11,8 εκατ. και καθαρά κέρδη 0,8 εκατ.