Η διαφαινόμενη κατά 30% μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στην Ανατολική Μεσόγειο, το 2017, εξαιτίας του ασταθούς περιβάλλοντος (πραξικόπημα στην Τουρκία, πόλεμος στη Συρία, κτλ.) αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Ελλάδα, όπως δήλωσε, χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και νεοεκλεγείς Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης, Κυριάκος Αναστασιάδης.
Του Φώτη Φωτεινού
Ωστόσο, ο κ. Αναστασιάδης υπογράμμισε ότι, παρ’ όλες τις δυσκολίες, η κυριότερη «απειλή» για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι οι… λιμένες της. Ο δ.σ. της Celestyal Cruises αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης, τόσο των υποδομών των λιμένων, ώστε να δέχονται μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, όσο και των υπηρεσιών (berth allocation).
Παράλληλα, υποστήριξε ότι τα οφέλη για την εγχώρια κρουαζιέρα, από το πραξικόπημα στην Τουρκία, ήταν βραχυχρόνια (πολλές εταιρείες, την τελευταία στιγμή, αναγκάστηκαν να αγκυροβολήσουν στην Ελλάδα) και μάλιστα, θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερα, εάν δεν υπήρχαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Γενικότερα, υπενθύμισε ότι, τα τελευταία 3 χρόνια, η Μεσόγειος έχει χάσει μερίδιο αγοράς, λόγω της γεωπολιτικής κατάστασης, προς όφελος άλλων αγορών, όπως είναι η Καραϊβική.
Η Μεσόγειος συνεχίζεται να πλήττεται, αφού ξένοι επισκέπτες και ιδιαίτερα από τις μακρινές αγορές, όπως Αμερικάνοι, Καναδοί, Αυστραλοί και Ασιάτες είναι επιφυλακτικοί στο να αγοράσουν ένα πακέτο διακοπών, που θα περιλαμβάνει, π.χ. την Τουρκία. Αυτό σημαίνει αναπόφευκτα ότι επηρεάζεται αρνητικά και το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα.
Σε επιμέρους επιχειρησιακά θέματα, ο κ. Αναστασιάδης τάχθηκε υπέρ της μακροχρόνιας μίσθωσης και αξιοποίησης συγκεκριμένων λιμενικών υποδομών σε εταιρείες κρουαζιέρας, με αντισταθμιστικά οφέλη σε βάθος χρόνου.
Η Celestyal Cruises έχει προτείνει, στο ΤΑΙΠΕΔ, εναλλακτικό σχέδιο για το λιμάνι του Λαυρίου, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη, εάν και οι εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περί ένταξης στο «πακέτο Γιούνκερ», της επέκτασης του Προαστιακού στο Λαύριο και της αναβάθμισης του λιμένα, αποτελούν αισιόδοξη προοπτική, εάν ευοδωθεί.
«Μεγάλο στοίχημα για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι και η σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες. Το μεγαλύτερο “βάρος” για να μείνει ζωντανή η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, το έχει επωμιστεί η Celestyal, η οποία θα συνεχίσει να επενδύει στη χώρα», υπογράμμισε ο δ.σ. της Celestyal Cruises και νεοεκλεγείς Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης.