Συνεχίζει να κινείται ανοδικά ο εγχώριος κλάδος των logistics. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η ΕΛ.ΣΤΑΤ., ο δείκτης κύκλου εργασιών στην «Αποθήκευση και υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες, κλάδος 52» παρουσίασε, πέρσι, ετήσια ανάπτυξη 10,2% έναντι του 2018.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Ανά τρίμηνο και σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, όλα τα τρίμηνα σημείωσαν άνοδο και μάλιστα, τα τρία τελευταία με διψήφιο ποσοστό.
Αντίστοιχα, σε επίπεδο τριμηνιαίας μεταβολής, δηλαδή κάθε τρίμηνο σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο, η κατάσταση είναι διαφορετική, αφού πτώση επήλθε το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο του έτους.
Το metaforespress.gr απέσπασε ένα σύντομο σχόλιο από στελέχη του κλάδου (τα εν λόγω στελέχη δεν ερωτήθηκαν για το 2020, θα ακολουθήσουν λεπτομερή ρεπορτάζ του metaforespress.gr σχετικά με τις επιδράσεις του κορωναϊού στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, καθώς οι συνέπειες ποικίλουν).
«Οι προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν το 2019 αποτυπώνονται στα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., τα οποία φανερώνουν ώθηση στην αγορά των logistics, αλλά και του real estate του κλάδου», αναφέρει ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος.
«Τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. καταδεικνύουν ότι ολοένα και περισσότερες εταιρείες αναθέτουν την αποθήκευση σε 3PL, οι οποίοι – με τη σειρά τους – έχουν βελτιώσει τις υπηρεσίες και την αποδοτικότητά τους, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές», συμπληρώνει ο κ. Ροδόπουλος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους & Logistics (ΕΕΒΨ) Διονύσης Γρηγορόπουλος σημειώνει ότι «η άνοδος των logistics κατά 10,2% φανερώνει ότι ο κλάδος μπορεί να καταστεί ο Νο1 πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, εφόσον η Πολιτεία προχωρήσει σε διορθωτικές παρεμβάσεις σε τομείς, όπως στις χρήσεις γης, στις άδειες λειτουργίας και στην αναβάθμιση της Επιτροπής για τα logistics».
Τέλος, ο πρόεδρος του ILME Κωνσταντίνος Χανιώτης υπογράμμισε ότι «το ποσοστό είναι εντυπωσιακό, πράγματι η αγορά κινήθηκε σε καλύτερους ρυθμούς από τα προηγούμενα έτη», τονίζοντας ότι η αύξηση αποτελεί, σε κάποιο βαθμό, απόρροια της ενίσχυσης των διεθνών εμπορευματικών ροών, με επικεφαλής το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της ανόδου (σε μικρότερο ποσοστό) της καταναλωτικής δαπάνης.
Για τα αναλυτικά μεγέθη: ΔΕΙΚΤΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ