Ορατές είναι οι αρνητικές επιπτώσεις του κορωνοϊού στην παγκόσμια και εγχώρια οικονομία.
Όπως είναι φυσικό, οι επιπτώσεις αυτές αγγίζουν και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, εάν και πολλά θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της επιδημίας.
Ήδη, στην αγορά ακούγεται ότι εξετάζεται η παράταση των δεσμευτικών προσφορών σε αρκετές από αυτές, αφού η επιδείνωση του οικονομικού κλίματος θα συμπιέσει τις αποτιμήσεις, άρα και τα δημόσια έσοδα.
Ποιες είναι οι αποκρατικοποιήσεις που πλήττονται άμεσα; Ασφαλώς, η πώληση του 30% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Οι δεσμευτικές προσφορές υπολογίζονταν στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, αλλά έπειτα από τις βαθιές πληγές που μετρούν οι αερομεταφορές από τον κορωνοϊό, φαντάζει εξαιρετικά πιθανή η μετάθεσή τους.
Μην ξεχνάμε ότι η πώληση του 30% του ΔΑΑ αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των εφετινών αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, με προσδοκώμενα έσοδα (πριν από την κρίση) άνω του 1 δις ευρώ.
Πέρα από το ΔΑΑ, η επιδημία του κορωνοϊού επιδρά στα περιφερειακά λιμάνια. Εάν και δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμα οι σχετικοί διαγωνισμοί, είναι ορατές οι αρνητικές επιδράσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη μείωση των εμπορευματικών θαλάσσιων ροών από την Κίνα και των ναύλων στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και της συρρίκνωσης της επιβατικής κίνησης στην εγχώρια ακτοπλοΐα και τις ακυρώσεις στα δρομολόγια κρουαζιερόπλοιων.
Μάλιστα, στελέχη της εγχώριας ακτοπλοΐας σημειώνουν ότι, εάν υποστεί μεγάλο πλήγμα ο τουρισμός, τότε τα δρομολόγια των πλοίων θα είναι μειωμένα το καλοκαίρι, θυμίζοντας… χειμερινό πρόγραμμα.
Τέλος, εάν το αρνητικό επενδυτικό κλίμα διατηρηθεί τουλάχιστον έως τον Ιούνιο, τότε φαντάζει πιθανή και η μετάθεση των δεσμευτικών προσφορών της Εγνατίας Οδού, η οποία ορίστηκε στις 26 Ιουνίου.