Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης δύναται να επιφέρει, και στα ΕΛΤΑ, η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου (e – commerce) και συνεπακόλουθα, των δεμάτων.
Του Φώτη Φωτεινού
Τα ΕΛΤΑ έχουν αναλάβει, για τα επόμενα δύο χρόνια, τον εκτελωνισμό, τη διαχείριση, τη μεταφορά και την αποστολή, προς όλες τις χώρες της Ευρώπης, των δεμάτων που διακινεί, από την Κίνα, η εταιρεία Zhejiang Ltd.
Με τη συνεργασία αυτή, θα γίνεται στην Ελλάδα μαζικός εκτελωνισμός, ώστε στη συνέχεια τα προϊόντα να διακινούνται ελεύθερα στις υπόλοιπες χώρες της EE, χωρίς να χρειάζεται εκτελωνιστή σε κάθε χώρα.
Στόχος είναι ο χρόνος άφιξης των παραγγελιών να μειωθεί στο μισό από τις είκοσι ημέρες που είναι σήμερα για αποστολές από Κίνα, καθώς επίσης και να μειωθεί το κόστος, ώστε ένα συστημένο να φτάνει στην τιμή του απλού.
Η εν λόγω συνεργασία αναμένεται, για το επόμενο έτος και σύμφωνα με τη πιο ρεαλιστική παραδοχή των αποστολών ανά μήνα, να αποδώσει στα ΕΛΤΑ έσοδα 2,5 εκατ.
«Επιδίωξη είναι να αναπτυχθούν κι αντίθετες ροές, δηλαδή προϊόντα από την Ευρώπη και την Αφρική, δια μέσου της Ελλάδας, να διακινούνται στην Κίνα», συμπληρώνουν στελέχη της ταχυδρομικής αγοράς.
Πάντως, ξέχωρα από τους Κινέζους της Zhejiang Ltd, τα ΕΛΤΑ έχουν εμπορική συνεργασία με την ανταγωνίστρια εταιρεία ACS. Ο Σεπτέμβριος ήταν ο πρώτος μήνας συνεργασίας με την ACS, ως πελάτη με σύμβαση πρόσβασης στο ταχυδρομικό δίκτυο. H ACS κατέθεσε 37 χιλ. αντικείμενα, με έσοδα για τα ΕΛΤΑ 25 χιλ. ευρώ.