Η τρέχουσα κρίση που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός COVID-19 έχει επηρεάσει την παγκόσμια οικονομία και ο ταχυδρομικός κλάδος δεν αποτελεί εξαίρεση.
Ωστόσο, η κρίση αυτή αποκαλύπτει γι’ ακόμη μια φορά πόσο ουσιαστικές είναι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες στη βασική λειτουργία των εθνικών οικονομιών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης (UPU), οι εκτεταμένες διαταραχές στις διεθνείς ταχυδρομικές υπηρεσίες οδήγησαν τα μέτρα που ελήφθησαν για την επιβράδυνση της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Την περίοδο 23 Ιανουαρίου – 23 Μαρτίου 2020, σημειώθηκε πτώση 10% σε τόνους και 15% στον αριθμό των ταχυδρομικών αντικειμένων.
Η μείωση του όγκου ανέρχεται σε τουλάχιστον 10.000 τόνους. Στα ταχυδρομικά αντικείμενα που ζυγίζουν λιγότερο από 2 κιλά παρατηρήθηκε η πιο σημαντική πτώση, με 13% μείωση σε τόνους και 16% στον αριθμό των αντικειμένων που αποστέλλονται.
Παρόλο που πολλές χώρες θεωρούν ότι η ταχυδρομική υπηρεσία αποτελεί βασική υπηρεσία και τους επέτρεψε να συνεχίσουν να λειτουργούν, παρά το lock-down, η UPU έχει λάβει ειδοποιήσεις από σχεδόν 100 χώρες σε σχέση με την πανδημία.
Τα μηνύματα σηματοδότησαν διακοπές λειτουργίας σε σχέση με τα μέτρα που ελήφθησαν για να σταματήσουν την εξάπλωση του COVID-19, όπως ακυρώσεις πτήσεων κ.ά. Αυτό έχει επιμηκύνει τους χρόνους παράδοσης σε ορισμένους “ταχυδρομικούς διαδρόμους” και έχει κλείσει τελείως κάποιους άλλους.
Σύμφωνα με τον διευθυντή Επικοινωνίας της UPU, David Dadge, «Δεν είναι σαφές προς το παρόν ποιος είναι ο αντίκτυπος του δεύτερου κύματος των μέτρων που θα ληφθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαρτίου του 2020 στις μελλοντικές ποσότητες, καθώς οι ταχυδρομικοί φορείς θα προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες συνθήκες».