Η Fraport Greece βελτίωσε τις επιδόσεις της το 2019. Η εταιρεία που έχει υπό τη διαχείρισή της 14 περιφερειακά αεροδρόμια έως το 2057, παρουσίασε πέρσι έσοδα 463,4 εκατ. ευρώ, έναντι 418,8 εκατ. το 2018 (αύξηση 11,7%) και καθαρά κέρδη 17,5 εκατ., έναντι 1,8 εκατ. το 2018.
Του Φώτη Φωτεινού
Πέρσι, η εταιρεία «έσπασε το φράγμα» των 30 εκατ. επιβατών. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια διακίνησαν 30,15 εκατ. επιβάτες, έναντι 29,87 εκατ. το 2018, σημειώνοντας άνοδο 0,9%. Μάλιστα, το 77% αυτών ήταν διεθνείς επιβάτες.
Η οριακή άνοδος, όπως αναφέρουν αναλυτές του κλάδου, αποτελεί απόρροια της ωρίμανσης του ελληνικού τουρισμού και της έντονης εποχικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία αντιμετώπισαν πέρσι συγχωνεύσεις δρομολογίων και καταρρεύσεις αεροπορικών εταιρειών, όπως της Thomas Cook.
Εφέτος, η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού έχει πλήξει βαθύτατα τις αερομεταφορές και την Fraport Greece.
Οι πτήσεις είναι πλέον ελάχιστες (η μείωση της κίνησης έχει ξεπεράσει το 95% – 97%) και τα αεροδρόμια έχουν μετατραπεί σε… πάρκινγκ αεροσκαφών.
Τα αεροδρόμια εντάχθηκαν στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης, ωστόσο εάν η επιδημία διαρκέσει και «πιάσει» τη θερινή περίοδο, τότε οι δυσκολίες θα διευρυνθούν αξιοσημείωτα για αεροδρόμια και αεροπορικές.
Oι επιδόσεις των αεροδρομίων της Fraport Greece το 2019
Tα αεροδρόμια της Μυκόνου, του Ακτίου και της Μυτιλήνης παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο το 2019, ήτοι 8,9%, 7,2% και 4,1% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση σημείωσαν τα αεροδρόμια της Καβάλας, της Κέρκυρας και των Χανίων, ήτοι 20,6%, 2,6% και 0,8% αντίστοιχα.
Την μεγαλύτερη «δεξαμενή» επιβατών, όπως ήταν φυσικό, αποτέλεσε η Ελλάδα. Οι Έλληνες επιβάτες βρίσκονται στην 1η θέση, καθώς ο αριθμός τους ανήλθε στα 6,903 εκατ.
Ακολουθούν, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία και η Ιταλία με 5,435 εκατ. , 4,344 εκατ. και 1,737 εκατ. επιβάτες αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι, το 2019, σηματοδότησε την ολοκλήρωση των έργων σε εννέα από τα δεκατέσσερα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία, δηλαδή στα Χανιά, στη Ζάκυνθο, στην Καβάλα, στο Άκτιο, στην Κεφαλονιά, στη Μυτιλήνη, στη Ρόδο, στη Σάμο και στη Σκιάθο. Απομένουν της Θεσσαλονίκης (θα ολοκληρωθεί το 2021), της Μυκόνου, της Κω, της Σαντορίνης και της Κέρκυρας.