Τα επιχειρήματα σχετικά με τις ανακληθείσες χρεώσεις στα τιμολόγιά της παρέθεσε η ACS.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, το τελευταίο διάστημα λειτουργεί υπό πρωτόγνωρες συνθήκες πίεσης, λόγω της υπερβολικά αυξημένης ζήτησης (άνω του 60% σε παραδόσεις ηλεκτρονικών αγορών κατ’ οίκον), των ελλείψεων προσωπικού (μείωση κατά 20% λόγω των μέτρων προστασίας της υγείας) και των έκτακτων μέτρων αποφυγής συγχρωτισμού, τόσο στα κέντρα διαλογής, όσο και στα καταστήματά της.
Η πρωτοφανής κατάσταση που επικρατεί, έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην παράδοση των αποστολών και τη μείωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών της.
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή και να προβούν οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις – καταστήματά της στις απαραίτητες επενδύσεις σε πρόσθετο προσωπικό, αποθηκευτικούς χώρους, μεταφορικά μέσα, κλπ. αποφασίστηκε η αύξηση των τιμολογίων.
Κάτι τέτοιο, όπως υποστηρίζει η ACS, εφάρμοσαν κι άλλες εταιρείες ταχυμεταφορών εντός και εκτός Ελλάδας, υιοθετώντας το «emergency situation surcharge».
Τελικά, ύστερα από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, η ACS αναφέρει ότι θα επιδοτήσει η ίδια με 0,45 ευρώ ανά αποστολή τις ανεξάρτητες επιχειρήσεις – καταστήματά της, ώστε να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες επενδύσεις.
H ACS τονίζει ότι η εν λόγω χρέωση είχε προσωρινό χαρακτήρα και μοναδικό σκοπό να ενισχύσει τις επιχειρήσεις των αντιπροσώπων της, ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι παραδόσεις στα σπίτια κατά το επόμενο χρονικό διάστημα.
Τα επιχειρήματα της ACS
-Η ACS και το δίκτυο των αντιπροσώπων της, που αποτελείται από ανεξάρτητες μικρές επιχειρήσεις με 270 καταστήματα πανελλαδικά, λειτουργούν τις τελευταίες ημέρες υπό πρωτόγνωρες συνθήκες πίεσης, λόγω της υπερβολικά αυξημένης ζήτησης (άνω του 60% σε παραδόσεις ηλεκτρονικών αγορών κατ’ οίκον), των ελλείψεων προσωπικού (μείωση κατά 20% λόγω των μέτρων προστασίας της υγείας) και των έκτακτων μέτρων αποφυγής συγχρωτισμού, τόσο στα κέντρα διαλογής, όσο και στα καταστήματά της.
Η πρωτοφανής κατάσταση που επικρατεί, έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην παράδοση των αποστολών και τη μείωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών της.
-Η ACS, επιδιώκοντας να συνδράμει στην επείγουσα αυτή κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, επέλεξε, μεταξύ άλλων, να επιδοτήσει με 0,45 ευρώ ανά αποστολή τις ανεξάρτητες επιχειρήσεις – καταστήματά της, ώστε να πραγματοποιήσουν άμεσα τις απαραίτητες επενδύσεις σε πρόσθετο προσωπικό, αποθηκευτικούς χώρους, μεταφορικά μέσα κλπ.
Για το σκοπό αυτό, ανακοίνωσε στους πελάτες της ισόποση έκτακτη χρέωση, από 1/4/20, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του εκτιμώμενου πρόσθετου κόστους λειτουργίας. Αντίστοιχες ενέργειες έχουν γίνει και από διεθνείς εταιρείες ταχυμεταφορών εντός και εκτός Ελλάδας, οι οποίες εφαρμόζουν ανάλογο «emergency situation surcharge», προσπαθώντας να διατηρήσουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους.
-Στις 3/4/20, η διοίκηση της ACS ανακάλεσε την πρόσθετη χρέωση, αναγνωρίζοντας έμπρακτα την αναστάτωση που δημιουργήθηκε, και ανέλαβε να επιδοτήσει η ίδια τις επιχειρήσεις των συνεργατών της.
Η εταιρεία εκφράζει τη λύπη της και διευκρινίζει ότι η εν λόγω χρέωση είχε προσωρινό χαρακτήρα και μοναδικό σκοπό να ενισχύσει τις επιχειρήσεις των αντιπροσώπων της, ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι παραδόσεις στα σπίτια κατά το επόμενο χρονικό διάστημα.
-Με αφορμή την προαναφερθείσα πρόσθετη χρέωση, έλαβε ευρεία δημοσιότητα μια ένταση στη σχέση της εταιρείας με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων, η οποία όμως ελάχιστα αφορούσε το θέμα της εν λόγω χρέωσης.
Ο Σύλλογος είχε ζητήσει να αναλάβει η ACS την παράδοση 1.000.000 διδακτικών συγγραμμάτων στο σπίτι του κάθε φοιτητή.
Στην προκειμένη περίπτωση, η ACS είχε καταστήσει σαφές ότι, με τα σημερινά δεδομένα και ανεξαρτήτως τιμής χρέωσης, δεν είναι σε θέση να αναλάβει το υπέρογκο αυτό έργο, όπως της ζητήθηκε και αντιπρότεινε εναλλακτικές λύσεις.
Ο Σύλλογος Εκδοτών, καθώς και το υπουργείο Παιδείας, ενημερώθηκαν σχετικά την 31/3/20. Συνεπώς, δεν υπάρχει αθέτηση οποιασδήποτε δεσμευτικής συμφωνίας εκ μέρους της εταιρείας.
-Τέλος, η ACS γνωστοποιεί ότι δεν έχει αυξήσει τις τιμές των υπηρεσιών της κατά την τελευταία δεκαετία.
Τουναντίον έχει προβεί σε επανειλημμένες μειώσεις τιμών, προχωρώντας ταυτόχρονα σε μεγάλες επενδύσεις και καινοτόμες λύσεις, που βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών της.