Τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να κάνει χρήση του αεροπορικού εισιτηρίου που έχει εκδώσει, εντός 18μήνου από την έκδοσή του ή να κάνει απαιτητή την οφειλή μετά την παρέλευση των 18 μηνών, δίνει το 61ο Άρθρο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), που δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η δυνατότητα ισχύει για ματαιώσεις πτήσεων το χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Αναλυτικότερα, το ΦΕΚ αναφέρει τα εξής:
Άρθρο 61
Οφειλές από ματαιώσεις πτήσεων
Για το χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, ισχύουν αναγκαστικά τα εξής:
α) Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, λόγω ματαιώσεων πτήσεων, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται με την παροχή προς τους δικαιούχους πιστωτικού σημειώματος ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.
Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης 18 μήνες από την έκδοσή του. Κατά τη διάρκεια του 18μηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.
Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή. Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν 18 μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.
β) Οι διατάξεις του παρόντος καταλαμβάνει απαιτήσεις που προκύπτουν εξαιτίας ματαιώσεων πτήσεων στο χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
γ) Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναγκαστικά και σε συμβάσεις, στις οποίες έχει συμφωνηθεί μεταξύ των μερών, ως εφαρμοστέο όχι μόνο ελληνικό αλλά και αλλοδαπό δίκαιο, εφόσον τα σχετικά δικαιώματα προβλέπονται στην ενωσιακή νομοθεσία.
δ) Οι διατάξεις του παρόντος αφορά απαιτήσεις επιβατών από αερομεταφορέα που διαθέτει Άδεια Εκμετάλλευσης σε ισχύ, η οποία έχει χορηγηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Ελλάδα είτε βάσει του Κανονισμού 2407/92 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1992, σχετικά με την έκδοση αδειών των αερομεταφορέων, είτε βάσει του Κανονισμού 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα του Κεφαλαίου II αυτού περί «Άδειας Εκμετάλλευσης».
Συμφωνώ απόλυτα με το ανωτέρω σχόλιο και προσθέτω από πότε η εθνική νομοθεσία κατισχύει της ενωσιακής ? Ή μήπως η επιτροπή έχει κάνει αντίστοιχη ρύθμιση ?
Για ποια “δυνατότητα” μιλάτε; Εδώ πρόκειται για εξυπηρέτηση προς αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να μην επιστρέψουν τα αντίτιμα εισιτηρίων στους επιβάτες και αδειάσουν τα ταμεία τους. Το διάστημα είναι υπερβολικά μεγάλο και τίθενται πολλά ζητήματα νομικής φύσεως. Απλά σκεφτείτε ότι αρκετοί απ’ αυτούς που θα πάρουν voucher μετά από 18 μήνες μπορεί να μην είναι καν εν ζωή. Ή μπορεί κάποιοι να έχουν πληρώσει ένα εισιτήριο 300 ευρώ και να μείνουν άνεργοι και να χρειάζονται επειγόντως τα χρήματά τους.