Επανήλθαν ενισχυμένα, από την Δευτέρα 18 Μαΐου, τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της ΑΝΕΚ προς την Κρήτη, λαμβάνοντας, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, τα προβλεπόμενα μέτρα για την προστασία των επιβατών που τίθενται σε ισχύ έως και τις 15 Ιουνίου.
Τα στελέχη της εταιρείας έχουν καταρτίσει εξειδικευμένο σχέδιο κατά της εξάπλωσης του Covid-19, αλλά και της αναγνώρισης πιθανών κρουσμάτων.
Τα πλοία του στόλου της ANEK, όπως αναφέρεται, διαθέτουν όλα τα απαραίτητα μέσα για την πρόληψη της μετάδοσης του ιού, απολυμαίνοντας παράλληλα σχολαστικά και με μεγάλη συχνότητα κάθε χώρο.
Ο επιβάτης, πριν την επιβίβαση στο πλοίο οφείλει να παραδώσει συμπληρωμένο ειδικό ερωτηματολόγιο κατάστασης υγείας. Το ερωτηματολόγιο διατίθεται στα πρακτορεία με την έκδοση του εισιτηρίου και στην ιστοσελίδα www.anek.gr.
Για την αποφυγή του συνωστισμού και τη διευκόλυνση της διαδικασίας επιβίβασης συνίσταται η έγκαιρη προσέλευση στο πλοίο.
Σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού είναι υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση μάσκας, από επιβάτες και μέλη του πληρώματος.
Τόσο κατά την επιβίβαση και αποβίβαση, όσο και κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, οι επιβάτες θα πρέπει να τηρούν απόσταση ασφαλείας 1,5 μ., ενώ συνίσταται η σχολαστική πλύση των χεριών με σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά η χρήση αλκοολούχου διαλύματος-αντισηπτικού, το οποίο είναι διαθέσιμο στο πλοίο σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ανανεώνεται συχνά.
Σύμφωνα με τα μέτρα, χρήση κάθε καμπίνας θα πραγματοποιείται από έναν (1) επιβάτη, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια (συγγενείς πρώτου βαθμού), οπότε μπορούν να είναι έως 4 άτομα, ή ΑΜεΑ με τον συνοδό τους.
Όσο για τις θέσεις των επιβατών σε αεροπορικά καθίσματα, η ΑΝΕΚ έχει φροντίσει για την εφαρμογή ειδικής διάταξης (ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός και πίσω).
Η εταιρεία έχει ήδη μεριμνήσει, ώστε τα σημεία εξυπηρέτησης επιβατών (μπαρ, εστιατόρια, τραπεζαρίες), να λειτουργούν σύμφωνα με τους προβλεπόμενους κανόνες.
Οι επιβάτες θα ενημερώνονται για τα μέτρα από έντυπο φυλλάδιο του ΕΟΔΥ, με τηλεοπτικά spots και ηχητικά μηνύματα.
Επιπλέον, εάν ο επιβάτης αναπτύξει συμπτώματα του αναπνευστικού, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οφείλει να απευθυνθεί κατευθείαν στο πλήρωμα της εταιρείας.