Καθυστερεί η διάσωση της Lufthansa – ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ – από τη γερμανική κυβέρνηση, λόγω συζητήσεων που αποσκοπούν στο να διασφαλιστεί ότι το σχέδιο διάσωσης θα εγκριθεί γρήγορα από την Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις ολοκληρωθεί, όπως ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, μία λεπτομέρεια που πρέπει να επιλυθεί είναι το χρονοδιάγραμμα για την έξοδο της κυβέρνησης από το μερίδιο που θα έπαιρνε στη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, είπε ένας από τους ανθρώπους, ζητώντας να μην κατονομαστεί επειδή οι συνομιλίες είναι εμπιστευτικές.
Η Bild am Sonntag ανέφερε νωρίτερα ότι η Lufthansa θα αντιμετωπίσει τριετή προθεσμία για την αποπληρωμή του πακέτου ενίσχυσης.
Το πλαίσιο της συμφωνίας διάσωσης που θα καθιστούσαν τη Γερμανία τον μεγαλύτερο μέτοχο της αεροπορικής εταιρείας ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, βάζοντας τέλος σε εβδομάδες συζητήσεων.
Η κυβέρνηση είχε ως στόχο να κάνει την επίσημη προσφορά στην αεροπορική εταιρεία αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά οι συνομιλίες μεταξύ της Γερμανίας, της Lufthansa και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθυστερούν το σχέδιο, πρόσθεσε το άτομο.
Το πακέτο βοήθειας θα περιλαμβάνει δάνειο 3 δισ. ευρώ, ποσοστό 20% και μετατρέψιμο ομόλογο ισοδύναμο με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή.
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πίτερ Αλτμάιερ δήλωσε σε συνέντευξη, το Σάββατο, ότι η στρατηγική εξόδου πρέπει να είναι μέρος του σχεδίου.
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις με στόχο τη διαχείριση της οικονομικής ζημιάς, λόγω κορωνοϊού, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να μειώσουν τα μερίδια που αγοράζουν σε εισηγμένες εταιρείες εντός έξι ετών.
Η διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ απαγόρευσε επίσης πληρωμές, όπως μερίσματα και μπόνους σε ανώτατα στελέχη, ενώ απαγορεύει στις εταιρείες να παίρνουν ποσοστό άνω του 10% σε ανταγωνιστές, προμηθευτές ή πελάτες.
Η Lufthansa είναι επίσης έτοιμη να λάβει βοήθεια από την Ελβετία, την Αυστρία και το Βέλγιο, όπου έχει θυγατρικές.
Οι κυβερνήσεις μπορούν να θέσουν αυστηρότερους όρους στη βοήθεια, για να περιορίσουν την πιθανή ζημιά σε αντιπάλους που δεν λαμβάνουν παρόμοια βοήθεια.
Η Ryanair Holdings έχει ήδη αντιδράσει στη διάσωση της Air France–KLM και δεσμεύτηκε να κάνει το ίδιο με τη Lufthansa, διαμαρτυρόμενη ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας θα βγει από την κρίση ισχυρότερος, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που δεν λαμβάνουν βοήθεια θα βρίσκονται στον ανταγωνισμό «με τα χέρια δεμένα».
Η Lufthansa θα εκδώσει τις μετοχές στην κυβέρνηση στην τιμή των 2,56 ευρώ, κάτι που θα δώσει στο κράτος τη δυνατότητα να επωφεληθεί από οποιαδήποτε ανοδική τιμή.