Τα έργα υποδομών στη μετά COVID-19 εποχή συζήτησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ, που συντόνισε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Attica Bank, Κώστας Μητρόπουλος, που έγινε στο πλαίσιο του 5ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο διεξήχθη διαδικτυακά από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου.
Ο κ. Μητρόπουλος υπογράμμισε τη σημασία των υποδομών, στις οποίες τα επόμενα χρόνια θα ξοδευτούν τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Το μήνυμα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Σε μήνυμά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι η Ελλάδα, όπως και άλλες χώρες προσπαθεί να αναβιώσει την οικονομία της.
Ο στόχος δεν είναι εύκολος, όμως η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη και για να γίνει αυτό χρειάζεται αύξηση της παραγωγικότητας και επενδύσεις.
Ο κ. Καραμανλής είπε ότι τεράστια κονδύλια θα κατευθυνθούν σε έργα υποδομής και τόνισε ότι «τα έργα υποδομής για μας δεν είναι πολιτικά εργαλεία, είναι εργαλεία ανάπτυξης».
Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει ξεπερνώντας όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια του παρελθόντος.
«Στο υπουργείο μας, είμαστε έτοιμοι να τα προχωρήσουμε πιο γρήγορα, να επιταχύνουμε τις διαδικασίες, ενώ εργαζόμαστε ήδη για να αναθεωρήσουμε, όπου χρειάζεται τον νόμο 4412. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και κλείνοντας την αρχική τοποθέτηση του, τόνισε πως:
«Είμαστε αποφασισμένοι να ξεπεράσουμε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του παρελθόντος. Σε αυτό, βέβαια, χρειαζόμαστε και τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Γιατί κακά τα ψέματα, και στην Ευρώπη υπάρχει γραφειοκρατία, και στην Ευρώπη υπάρχουν αγκυλώσεις, και στην Ευρώπη υπάρχουν διαδικασίες στις οποίες πολλές φορές χάνεται πολύς χρόνος.
Είμαι σε διαρκή επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, νομίζω ότι έχουμε μια πολύ καλή και ουσιαστική συνεργασία και γι’ αυτό πιστεύω ότι ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες θα συναντήσουμε κατανόηση, ώστε σημαντικά για την Ελλάδα έργα να προχωρήσουν απρόσκοπτα.
Και γενικότερα: Είναι κρίσιμο το διεθνές περιβάλλον που θα διαμορφωθεί. Προσωπικά, πιστεύω βαθιά στην Ευρώπη και για την ‘‘μετά COVID 19’’ εποχή ελπίζω σε μια νέα κουλτούρα διεθνών συνεργασιών σε όλα τα θέματα, από τη δημόσια υγεία μέχρι φυσικά την οικονομία. Πιστεύω και ελπίζω σε μια πραγματικά Ενωμένη Ευρώπη, που θα δείξει τη δύναμή της και θα χαράξει μια νέα προοπτική για όλους μας».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι στο σχέδιο της κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα, κεντρική θέση κατέχει ένα πλάνο έργων συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ.
Ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, η ολοκλήρωση του Ε65. Έργα που έχουν ταλαιπωρηθεί κι έχουν ταλαιπωρήσει τους πολίτες, όπως σημείωσε. Αλλά και εντελώς νέα έργα όπως είναι ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, πρόσθεσε.
Η τοποθέτηση του προέδρου της AVAX
Ο Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής της AVAX, Χρήστος Ιωάννου, παρουσίασε τις δυσκολίες για να προχωρούν έργα υποδομών, όπως τις δυσκολίες χρηματοδότησης και τη γραφειοκρατία, που είναι ανασταλτικός παράγοντας, όπως είπε, και για τις εγχώριες εταιρείες, αλλά και για τις επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν δουλειές εδώ.
Αναφέρθηκε στις ελπίδες που γέννησε η νέα κυβέρνηση – φιλική στις επενδύσεις – όμως μετά ήρθε ο Covid, είπε χαρακτηριστικά.
Τώρα «προσπαθούμε να δούμε τα θετικά από αυτή την κρίση, όπως η απόφαση της Ε.Ε. να στηρίξει την οικονομία και τα έργα».
«Πλέον κανένας πολιτικός δεν μπορεί να πει ότι δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα», τόνισε ο κ. Ιωάννου, ενώ χαρακτήρισε πολύ θετική την τεχνολογική εξέλιξη το τελευταίο διάστημα. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ευκαιρίες και πρέπει να τις εκμεταλλευτούμε, να απορροφήσουμε τα κονδύλια και να επιλύσουμε τα προβλήματα για να γίνουν έργα», είπε ο Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής της κατασκευαστικής εταιρείας.
Σχόλια 1