Στις βασικές αλλαγές που καλούνται να εφαρμόσουν οι εταιρείες με την έλευση της πανδημίας αναφέρεται, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o Product Manager της TÜV HELLAS (TÜV NORD), Νέστορας Παπαρούπας.
Ο κ. Παπαρούπας σημειώνει ότι η πανδημία «επέβαλλε» το «management of change», απαιτώντας από τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν τάχιστα σε ένα διαφορετικό εργασιακό «σύμπαν», αλλά κυρίως σε μία παντελώς διαφορετική νοοτροπία καθημερινής εργασίας.
Σχετικά με τις εταιρείες του ευρύτερου κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics, o Product Manager της TÜV HELLAS (TÜV NORD) υποστηρίζει ότι η επιθεώρηση από έναν έγκριτο και αξιόπιστο φορέα αναδεικνύει «νησίδες βελτίωσης» που μπορούν να φανούν εξαιρετικά ωφέλιμες για τις εταιρικές διεργασίες και την διαρκή βελτίωση των επιδόσεών τους.
-Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που καλούνται να εφαρμόσουν οι εταιρείες με την έλευση της πανδημίας; Πως έχουν επιδράσει αυτές στο επιχειρησιακό μοντέλο;
-Θα λέγαμε πως η βασικότερη πρόκληση για την εταιρίες με την έλευση της πανδημίας, είναι η ίδια η ανάγκη για αλλαγή, η οποία επιβλήθηκε «βίαια» μέσω των πρωτοφανών περιστάσεων που ζήσαμε και εξακολουθούμε να βιώνουμε.
Συζητάμε εδώ και δεκαετίες το “management of change”, με ένα σχετικά περιορισμένο ποσοστό επιχειρήσεων στον Ελλαδικό χώρο να το έχουν ενστερνιστεί.
Η πανδημία λοιπόν, «επέβαλε» το “management of change”, απαιτώντας από τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν τάχιστα σε ένα διαφορετικό εργασιακό «σύμπαν», αλλά κυρίως σε μία παντελώς διαφορετική νοοτροπία καθημερινής εργασίας.
Η τηλεργασία, η τηλέ-εκπαίδευση και η τηλεδιάσκεψη έχουν εγκατασταθεί στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας ένα εντελώς διαφορετικό επιχειρηματικό τοπίο, καλώντας ταυτόχρονα τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν την παραγωγή πλούτου μέσα από νέες πρακτικές.
Εδώ ακριβώς έγκειται η διαφορά για κάθε μία ελληνική επιχείρηση. Ο βαθμός ωριμότητας που είχε επιτευχθεί στο παρελθόν στην οργανωτική και διοικητική δομή και λειτουργία των επιχειρήσεων, θα είναι ευθέως ανάλογος με τον βαθμό βιωσιμότητας για κάθε μία από αυτές.
-Πως μπορεί η διαδικασία της επιθεώρησης και πιστοποίησης να βοηθήσει τις εταιρείες logistics και τις μεταφορικές εταιρείες στην αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων;
-Η διαδικασία της επιθεώρησης και της πιστοποίησης των διαχειριστικών συστημάτων που εφαρμόζουν οι εταιρίες logistics είναι ουσιαστικά το «εργαλείο» της βελτιστοποίησης όσον αφορά την τυποποίηση των δραστηριοτήτων τους που επιτυγχάνεται από την αποτελεσματική εφαρμογή των management systems από τις εταιρίες.
Ο βαθμός ωριμότητας που είχε επιτευχθεί στο παρελθόν στην οργανωτική και διοικητική δομή και λειτουργία των επιχειρήσεων, θα είναι ευθέως ανάλογος με τον βαθμό βιωσιμότητας για κάθε μία από αυτές
Η διαδικασία της επιθεώρησης έρχεται να προσθέσει προστιθέμενη αξία σε όλα αυτά που πρεσβεύει η τυποποιημένη λειτουργία των επιχειρήσεων.Με άλλα λόγια η επιθεώρηση από έναν έγκριτο και αξιόπιστο φορέα, αναδεικνύει «νησίδες βελτίωσης» που μπορούν να φανούν εξαιρετικά ωφέλιμες για τις εταιρικές διεργασίες και την διαρκή βελτίωση των επιδόσεών τους, με άλλα λόγια, συμβάλλει ευθέως στην βιωσιμότητά τους.
Επιπλέον στα παραπάνω, οι εταιρίες logistics μπορούν να εξασφαλίσουν ένα εξαιρετικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, μέσω της πιστοποίησής τους από έναν πρωτοπόρο και έγκριτο φορέα.
Για παράδειγμα, η πιστοποίηση συστήματος Οδικής Ασφάλειας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 39001:2012 από την TÜV HELLAS (TÜV NORD), προσφέρει ένα ιδιαίτερο κύρος στην επιχείρηση, αφού η TÜV HELLAS (TÜV NORD) είναι ο πρώτος διαπιστευμένος και ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα με την μεγαλύτερη τεχνογνωσία για την διεξαγωγή τέτοιου είδους επιθεωρήσεων.
-Αποτελεί η τηλεργασία, η τηλε-εκπαίδευση, η τηλεσυνάντηση τη νέα πραγματικότητα που θα «αντέξει» στο χρόνο; Κατά πόσο είναι αποτελεσματικές οι διαδικασίες αυτές;
-Αυτό απομένει να φανεί. Η πρώτη εκτίμηση κατέδειξε και την χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα όλων αυτών των μεθόδων. Το ορόσημο σχετικά με την αντοχή των νέων μεθόδων εργασίας στο χρόνο, θα είναι ουσιαστικά η ύφεση της πανδημίας και η ανάκτηση της πλήρους κανονικότητας. Εκεί θα φανεί κατά πόσο θα επιστρέψουμε στις «παραδοσιακές» μεθόδους εργασίας.
Ας μην ξεχνούμε όμως πως η ισορροπία και το μέτρο είναι καλά και στην περίπτωση αυτή. Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του κοινωνικό ον και κατά συνέπεια οι νέες μέθοδοι θα πρέπει να προσαρμοστούν και οι ίδιες στην ίδια την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή.
-Ποιες υπηρεσίες αναπτύξατε προκειμένου να καλύψετε τις νέες ανάγκες των συνεργατών σας;
-Από την αρχή της πανδημίας, σπεύσαμε να βοηθήσουμε τους συνεργάτες μας, καλύπτοντας άμεσα τις νέες ανάγκες που δημιούργησε ο κορωνοϊός. Με ειδικές, εξ’ αποστάσεως εκπαιδεύσεις και υπηρεσίες και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, καταφέραμε να σταθούμε άμεσα στο πλευρό των εργαζομένων αλλά και των επιχειρήσεων.
Παράλληλα, μετά και την ανακοίνωση των πρωτοκόλλων αναπτύξαμε την υπηρεσία Safe Restart, η οποία δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν το επίπεδο εφαρμογής των απαιτούμενων ελέγχων για την πρόληψη μετάδοσης μεταδοτικών ασθενειών.
Η εν λόγω υπηρεσία βασίζεται σε Εθνικές Νομοθετικές Απαιτήσεις και Κατευθυντήριες Οδηγίες και Συστάσεις και κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ με την ολοκλήρωσή του η TÜV HELLAS (TÜV NORD) εκδίδει αναλυτική αναφορά που θα περιλαμβάνει τη συμμόρφωση με τις τρέχουσες νομοθετικές απαιτήσεις.
Στα οφέλη για τις επιχειρήσεις που λαμβάνουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία ελέγχου συμπεριλαμβάνεται η επιβεβαίωση της συμμόρφωσης με την κείμενη νομοθεσία από έναν τρίτο ανεξάρτητο Οργανισμό, προσφέροντας αντικειμενικότητα και αμεροληψία καθώς και η αύξηση του επιπέδου εμπιστοσύνης των πελατών.