Παρά τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού Covid-19, ο ταχυδρομικός κλάδος της Κίνας σημείωσε αναπτυξιακή πορεία στο 5μηνο του 2020.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με το κρατικό Γραφείο Ταχυδρομείων της Κίνας, κατεγράφη άνοδος της τάξης του 8,9% σε ετήσια βάση στα έσοδα του κλάδου το διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2020 παρά τον Covid-19 και τα μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό της εξάπλωσής του.
Μάλιστα, τα έσοδα των επιχειρήσεων του κλάδου ανήλθαν στα 404,13 δισ. γιουάν (57,2 δισ. δολ.), με τις υπηρεσίες express παραδόσεων να σημειώνουν άνοδο 9,9% σε επίπεδο εσόδων και 18,4% σε επίπεδο όγκου, στο 5μηνο του έτους.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε μηνιαίο επίπεδο, καθώς τον περασμένο Απρίλιο υπήρξε μια αύξηση εσόδων της τάξης του 18,5%, που τον Μάιο “σκαρφάλωσε” στο 22%, φτάνοντας συνολικά τα 95,11 δισ. γιουάν (13,5 δισ. δολ.).
Οι όγκοι στο κομμάτι του express αυξήθηκαν 41%, τον Μάιο, σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ συνολικά 7,38 δισ. αντικείμενα απεστάλησαν μόνο κατά τον εξεταζόμενο μήνα.
Οι παράγοντες της ανάπτυξης
Σύμφωνα με το κρατικό Γραφείο Ταχυδρομείων της Κίνας, σημαντική ώθηση στον κλάδο έδωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται από την λιανική πώληση σε διαδικτυακά κανάλια αγορών.
Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι μεσήλικες, ηλικιωμένοι και αγρότες Κινέζοι καταναλωτές να κάνουν χρήση του e-commerce για πρώτη φορά.
Από την άλλη, περισσότερες επιχειρήσεις στράφηκαν στην on line πώληση προϊόντων -για πρώτη φορά- επιχειρώντας να αντισταθμίσουν τη μείωση των επισκέψεων στο φυσικό κατάστημα.
Επίσης, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και η διοργάνωση e-commerce shopping φεστιβάλ, που έγινε τέλη Απριλίου – αρχές Μαΐου, οδηγώντας τις διαδικτυακές πωλήσεις σε τροχιά εκτόξευσης και ως εκ τούτου και τις ανάγκες παράδοσης.
Σύμφωνα με το Jinhua Post Branch, αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν 2.000 παραγγελίες πραγματοποιήθηκαν εντός των πρώτων 3 ημερών του φεστιβάλ.
Από την πλευρά τους, οι operators ήρθαν αντιμέτωποι με κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες, γεγονός που τους ανάγκασε να προχωρήσουν σε προσλήψεις επιπλέον προσωπικού, εφαρμογή έκτακτων μέτρων ασφαλείας, αγορά επιπλέον οχημάτων παράδοσης και άνοιγμα νέων χώρων αποθήκευσης και λειτουργίας.
Επίσης, βελτίωσαν τη συνεργασία τους με τις πλατφόρμες e-commerce για την καλύτερη πρόβλεψη της αύξησης του όγκου αποστολών και την παράδοση φορτίου σε ολόκληρη τη χώρα.