«Εκτός» Αδριατικής έμεινε η Minoan Lines, έπειτα από την ολοκλήρωση των συμβάσεων ναύλωσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia.
Του Φώτη Φωτεινού
Σε σχετική ανακοίνωση στο Χ.Α., η Minoan ανέφερε ότι «κατά την 01/01/2017 ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις ναύλωσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia, τα οποία δραστηριοποιούνταν στη γραμμή της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα-Τεργέστη).
Οι Μινωικές Γραμμές συνεχίζουν τη δραστηριοποίησή τους στην αγορά της Αδριατικής, έχοντας αναλάβει, από την 01/01/2017, τη γενική πρακτόρευση στην Ελλάδα των εν λόγω πλοίων που εκτελούν τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα-Βενετία».
Tα πλοία αυτά θα τα διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Grimaldi Euromed SpA, θυγατρική του Grimaldi Group, αντί της Minoan Lines, η οποία τα είχε ναυλώσει στο πλαίσιο μιας εσωτερικής κατανομής του στόλου του ομίλου.
Τώρα, τα δύο πλοία περνάνε και πάλι στον έλεγχο της Euromed, με αποτέλεσμα η Minoan Lines να “μένει” εκτός Αδριατικής.
H Μinoan δραστηριοποιούνταν στη γραμμή της βόρειας Αδριατικής (Πάτρα – Ηγουμενίτσα –Αγκώνα – Τεργέστη), επιτυγχάνοντας υψηλά εμπορικά μερίδια.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, «με την απόφαση αυτή, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να περάσει, υπό ενιαία διαχείριση, τη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκόνα – Βενετία (νέα σύνδεση), δηλαδή τη γραμμή Ελλάδα – Ιταλία και τις μετέπειτα συνδέσεις σε άλλους προορισμούς, π.χ. Ισπανία».
Επίσης, ίσως έχει να κάνει και με οικονομικούς / φορολογικούς λόγους, αφού είναι άλλο το φορολογικό καθεστώς ενός πλοίου με ιταλική σημαία και άλλο ενός ελληνικού.
Πλέον, η Minoan Lines επικεντρώνεται στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο, αλλά και στην προσπάθεια εξαγοράς της Hellenic Seaways, στην οποία κατέχει το 48,4%.
Υπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου της Minoan, στο 9μηνο του 2016, ανήλθε σε 128,0 εκατ. και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 24,4 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 6,8 εκατ., σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.