Κάποια στιγμή θα εξευρεθεί το εμβόλιο / θεραπεία για τον Covid – 19. Ωστόσο, η επόμενη ημέρα – τουλάχιστον για τον κλάδο των επιβατικών μεταφορών – θα είναι σημαντικά διαφορετική.
Η μείωση έργου, άρα και εσόδων στις εταιρείες / παρόχους επιβατικών μεταφορών (αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, αστικές συγκοινωνίες, υπεραστικές συγκοινωνίες / ΚΤΕΛ, ακτοπλοϊκές εταιρείες, εταιρείες κρουαζιέρας, αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομικές εταιρείες, κ.α.) αξιοσημείωτη, έστω και εάν οι συνέπειες μεταξύ τους ποικίλουν.
Για παράδειγμα, η πτώση έργου στις αερομεταφορές είναι σαφώς μεγαλύτερη από τις οδικές μεταφορές, καθώς την τρέχουσα περίοδο η χρήση αυτοκινήτου θεωρείται «ασφαλέστερο καταφύγιο».
Το ζητούμενο είναι σε ποιο βαθμό θα επανέλθει η εμπιστοσύνη, τόσο των επιβατών, όσο και των μετόχων των εταιρειών του ευρύτερου κλάδου των επιβατικών μεταφορών.
Θα διαπιστώσουμε αεροδρόμια να στρέφονται σε εναλλακτικές πηγές εσόδων, όπως εμπορικά πάρκα, ενέργεια και εμπορευματικά hub;
Θα δούμε περισσότερες αεροπορικές εταιρείες να μετατρέπουν σε cargo τα αεροσκάφη τους;
Θα δώσουν οι σιδηροδρομικές εταιρείες περισσότερο «χώρο» στα εμπορεύματα και στην εκμετάλλευση ακινήτων;
Ακτοπλοϊκές εταιρείες, θα το «γυρίσουν» στη μεταφορά φορτηγών, αυτοκινήτων και εμπορευμάτων;
Προσωπική εκτίμηση είναι ότι, εάν η ιατρική επιστήμη βρει βραχυπρόθεσμα μια αποτελεσματική λύση για τον Covid – 19 και δεν έχουμε… Covid – 20, 21, κτλ., η ανάκαμψη των επιβατικών μεταφορών θα είναι πιο γρήγορη από το αναμενόμενο, όπως ήταν και η… πτώση.