Τρεις είναι οι παράμετροι για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ΟΛΘ: Η επέκταση του 6ου προβλήτα και η επαρκής σύνδεση με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το πρώτο είναι υπόθεση των ιδιωτών – μετόχων του Οργανισμού, το δεύτερο και το τρίτο υπόθεση του δημοσίου.
Στο πλαίσιο διεξαγωγής του Thessaloniki Helexpo Forum, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής προχώρησε σε εξαγγελίες για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα.
Η οδική σύνδεση του λιμένα είναι ένα έργο 70 εκατ. ευρώ και η σιδηροδρομική είναι ένα έργο 40 εκατ. ευρώ, τα οποία, όπως υποστήριξε ο υπουργός Μεταφορών, θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα.
«Ένα από τα πλέον σημαντικά είναι η διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό.
Γιατί τι νόημα έχει να λέμε στα λόγια ότι θα αναβαθμίσουμε τη Θεσσαλονίκη, όταν στην πράξη επί χρόνια δεν συνδέουμε το λιμάνι με τους βασικούς οδικούς άξονες. Το έργο σύντομα αναμένεται να εκκινήσει.
Έργο, ύψους 70 εκ. ευρώ, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, με στόχο πάντα την ανάπτυξη και βέλτιστη αξιοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις αναφορικά με το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του λιμένα, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, που θα αναδείξει το λιμάνι σε νέο μεταφορικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
Οι σχετικές διαδικασίες προχωράνε με ικανοποιητικούς ρυθμούς και θα έχουμε ανάδοχο έως τα τέλη Δεκεμβρίου.
Επιπλέον, στο συνολικό πλαίσιο ενίσχυσης του στρατηγικού ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις εξαγωγές, και με σκοπό να υπάρξει συνολική αναβάθμιση του λιμανιού με πολυτροπικές συνδέσεις, εντάσσεται και το κομβικής σημασίας έργο που αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου εμπορευματικού προβλήτα Θεσσαλονίκης με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.
Αναβαθμίζεται έτσι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστική του θέση και να είναι σε θέση να διαχειριστεί την προβλεπόμενη αυξημένη εμπορευματική κίνηση του λιμένα Θεσσαλονίκης. Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο θα ξεκινήσει εντός του 2021.
Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να επισημάνω και πάλι την τεράστια σημασία που δίνουμε στην προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, με τελικό στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας σε κρίσιμους τομείς, όπως το εμπόριο και ο τουρισμός», ανέφερε ο Κ. Καραμανλής.