Το μέλλον της αεροπλοΐας είναι εδώ. Τρία διαφορετικά σχέδια από τα πρώτα εμπορικά αεροσκάφη μηδενικών ρύπων στον κόσμο, τα οποία θα μπορούν να πετάξουν έως το 2035, αποκάλυψε η Airbus.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όλα τα μοντέλα αεροσκαφών, που φέρουν την κωδική ονομασία «ZEROe», κινούνται με “καθαρά καύσιμα”, δηλ. αποκλειστικά με υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα, και θα αποτελέσουν τη λύση για την επίτευξη του στόχου για απανθρακοποίηση της βιομηχανίας.
«Είναι μια ιστορική στιγμή για τον τομέα της εμπορικής αεροπορίας συνολικά και σκοπεύουμε να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο στην πιο σημαντική μετάβαση που έχει δει ποτέ αυτή η βιομηχανία.
Τα αεροσκάφη που παρουσιάζουμε σήμερα προσφέρουν στον κόσμο μια ματιά της φιλοδοξίας μας να υλοποιήσουμε ένα τολμηρό όραμα για το μέλλον των πτήσεων μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Guillaume Faury, διευθύνων σύμβουλος της Airbus.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι η χρήση υδρογόνου -τόσο σε συνθετικά καύσιμα όσο και ως κύρια πηγή ενέργειας για εμπορικά αεροσκάφη- έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις επιπτώσεις της αεροπορίας στο κλίμα», συμπλήρωσε.
Τα «ZEROe» θα είναι εξοπλισμένα με τουρμποκινητήρες που δουλεύουν με υγρό υδρογόνο αποθηκευμένο σε δεξαμενές, θα μπορούν να μεταφέρουν περί τους 100-200 επιβάτες και να κινηθούν σε ένα εύρος 1.000 – 2.000+ ναυτικών μιλίων, ανάλογα με το μοντέλο αεροσκάφους.
Σε κάθε περίπτωση, ο Faury τόνισε ότι «η μετάβαση στο υδρογόνο, ως η κύρια κινητήρια πηγή για αυτά τα αεροπλάνα, θα απαιτήσει αποφασιστική δράση από ολόκληρο το αεροπορικό οικοσύστημα.
Μαζί με την υποστήριξη κυβερνητικών και βιομηχανικών εταίρων μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση για να αναβαθμίσουμε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το υδρογόνο για το βιώσιμο μέλλον της αεροπορικής βιομηχανίας».
Επίσης, για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, τα αεροδρόμια θα πρέπει να επενδύσουν σε υποδομές μεταφοράς και ανεφοδιασμού υδρογόνου για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των αεροσκαφών.
«Κλειδί» για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, σύμφωνα με την Airbus, αποτελεί η στήριξη από τις κυβερνήσεις με αυξημένη χρηματοδότηση στο κομμάτι της έρευνας και τεχνολογίας, στην ψηφιοποίηση και στους μηχανισμούς που θα ενθαρρύνουν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων και την ανανέωση των στόλων των αεροσκαφών για να επιτρέψουν στις αεροπορικές εταιρείες να αποσύρουν τα παλαιότερα, λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη νωρίτερα.