Άνοδο του κύκλου εργασιών και οριακή μείωση των καθαρών κερδών παρουσίασε πέρσι η SPEEDEX (ανήκει στον όμιλο Σφακιανάκη).
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 5,2% και διαμορφώθηκε σε 39,9 εκατ., έναντι 37,9 εκατ. το 2018.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 2,7 εκατ. έναντι 2,9 εκατ. την προηγούμενη χρήση και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 1,0 εκατ. έναντι 1,3 εκατ. τη χρήση του 2018.
Κατά τη χρήση του 2019, όπως επισημαίνει η εταιρεία, προχώρησε η υλοποίηση νέου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα καλύπτει τις οικονομικές και εμπορικές λειτουργίες και τα στάδια της ταχυμεταφοράς.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε σειρά βελτιώσεων στην πληροφοριακή υποδομή για αύξηση αυτοματισμών στα σημεία παραλαβής και παράδοσης.
Επίσης, όπως αναφέρεται, η παρουσία των καταστημάτων SPEEDEX εκτείνεται πλέον σε όλες τις πρωτεύουσες νομών και όλες τις άλλες κύριες πόλεις της επαρχίας.
Η εταιρεία σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της για την διευκόλυνση των πελατών/ καταναλωτών, τόσο μέσω νέων σημείων εξυπηρέτησης, όσο και μέσω της επιλογής νέων συνεργατών.
Το δίκτυο καταστημάτων υποστηρίζεται από ένα σύνθετο δίκτυο χερσαίων, ακτοπλοϊκών και αεροπορικών μεταφορών, δύο κέντρα διαλογής (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) και τέσσερα διαμετακομιστικά κέντρα (Λαμία, Λάρισα, Κόρινθος, Ρίο).
Στον τομέα ταχυμεταφορών, δραστηριοποιούνται 524 επιχειρήσεις που κατέχουν Γενική Άδεια παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, με την SPEEDEX να βρίσκεται στην τέταρτη θέση μεταξύ των εγχώριων επιχειρήσεων με μερίδιο που ανέρχεται – βάσει των στοιχείων της Ετήσιας Επισκόπησης Αγορών της ΕΕΤΤ – στο 7,49% επί των συνολικών εσόδων.
Η επίδραση του Covid – 19 στην Speedex
Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι δραστηριότητες και η χρηματοοικονομική κατάσταση της SPEEDEX δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την εξάπλωση της πανδημίας, καθώς η εμφάνιση της και τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων που ακολούθησαν, οδήγησαν σε σημαντική αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, με αποτέλεσμα την επακόλουθη σημαντική ενίσχυση του κλάδου της ταχυμεταφοράς.
Επίσης, η απότομη αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών κατά τους μήνες απαγόρευσης της κυκλοφορίας οδήγησε στην ανάγκη μερικού ανασχεδιασμού των λειτουργιών και των δικτύων διανομής της εταιρείας για την, κατά το δυνατόν, ομαλότερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η εταιρεία, η διαφαινόμενη ύφεση της ελληνικής οικονομίας για το 2020, με τον επακόλουθο περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος και η συνέχιση της παρουσίας του κορωνοϊού COVID 19 στην κοινότητα, υποδηλώνουν την ύπαρξη αβεβαιοτήτων για το άμεσο μέλλον.
Αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών ήταν η εταιρεία να αποκλίνει κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2020 σε ορισμένους από τους χρηματοοικονομικούς όρους (covenants) που προβλέπονται στη σύμβαση του «Κοινού Ομολογιακού Δανείου», γεγονός που δίνει τη δυνατότητα καταγγελίας της εκ μέρους των δανειστών.
Όπως αναφέρεται στον ισολογισμό, η διοίκηση έχει ήδη προχωρήσει στην υποβολή αιτήματος προς τον εκπρόσωπο των ομολογιούχων για την παροχή συναίνεσης (waiver) κατά τον Αύγουστο 2020, αναφορικά με την (προσωρινή) άρση της υποχρέωσης τήρησης των συγκεκριμένων χρηματοοικονομικών δεικτών.
Λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του κύκλου εργασιών κατά την ίδια περίοδο, την προβλεπόμενη εξέλιξη του κύκλου εργασιών και των αποτελεσμάτων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2020 , αλλά και τη μέχρι τώρα πρόωρη εξόφληση μέρους των ομολογιών του δανείου και την πλήρη συμμόρφωση με τους λοιπούς όρους της σύμβασης, η διοίκηση της εταιρείας, όπως υποστηρίζεται, εκτιμά πως θα λάβει την αιτούμενη επιστολή συναίνεσης με συνέχιση της ομαλής εξυπηρέτησης του δανείου χωρίς την ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων.