Το πρώτο Α321 neo παρέλαβε η Aegean Airlines πριν από λίγες ημέρες. Το πρώτο Α321 neo ήταν το 6ο κατά σειρά αεροσκάφος της οικογένειας Airbus A320 neo που παρέλαβε η αεροπορική, η οποία διατήρησε τον αριθμό της σχετικής παραγγελίας στην Airbus στα 46.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Στις 30 Ιουνίου, ο στόλος του ομίλου της Aegean αριθμούσε 64 αεροσκάφη (εκ των οποίων 52 jet και 12 turboprops/ ελικοφόρα).
Από τον Δεκέμβριο του 2019 μέχρι και μέχρι σήμερα, παρελήφθησαν 6 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo.
Παράλληλα, ο όμιλος επέστρεψε 2 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 ceo, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 στους εκμισθωτές τους.
Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα, ο όμιλος της Αegean, όπως προαναφέρθηκε, διατηρεί τη συνολική παραγγελία για την παραλαβή 46 νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320 neo.
Ωστόσο, λόγω της πρωτοφανούς κρίσης που προκάλεσε η πανδημία (οι ζημιές της Aegean ανήλθαν στα 158,8 εκατ. το πρώτο εξάμηνο), η διοίκηση της εταιρείας έκρινε σκόπιμο να διαπραγματευτεί τη μετάθεση των αρχικά συμφωνηθέντων χρόνων παραδόσεων για τα επόμενα έτη.
Συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, ο όμιλος αναμένεται να παραλάβει 3 αεροσκάφη της οικογένειας A320 neo, ενώ άλλο 1 αεροσκάφος προγραμματίζεται να παραληφθεί το 2021. Οι παραδόσεις των υπόλοιπων αεροσκαφών μετατίθενται πέραν του 2022.
Η μετάθεση των παραδόσεων οδηγεί σε σημαντική μείωση των προβλεπόμενων κεφαλαιουχικών δαπανών για τα έτη 2020 – 2021.
Από τις παραδόσεις που προγραμματίζονται για τους προσεχείς μήνες, 2 αεροσκάφη προέρχονται από την αρχική παραγγελία προς την Airbus, για τα οποία η χρηματοδότηση έχει ήδη εξασφαλιστεί.
Όπως αναφέρει η εισηγμένη εταιρεία, εξίσου σημαντικό στις προσπάθειες διαχείρισης της κρίσης κρίνεται και το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός λειτουργικών μισθώσεων λήγει τα επόμενα έτη.
Συγκεκριμένα, μισθώσεις 22 αεροσκαφών λήγουν τα επόμενα δύο χρόνια, παρέχοντας στον όμιλο ευελιξία στη διαμόρφωση της συνολικής χωρητικότητας και των συνολικών δεσμεύσεων.
Σημειώνεται ότι τα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo παρέχουν εξοικονόμηση έως 15% στην κατανάλωση καυσίμου, μείωση εκπομπών ρύπων και θορύβου και μπορούν να προσφέρουν ανάλογα με τον ακριβή τύπο και προδιαγραφές, πρόσθετη εμβέλεια από 600 έως και 1.500 χλμ. (δηλαδή από 1 – 2 ώρες επιπλέον πτήσης).
Τέτοιες επενδυτικές κινήσεις σε δύσκολους καιρούς αξίζουν συγχαρητήρια! Η προσπάθεια για τη βελτίωση των υπηρεσιών δεν σταματά, όταν οι εταιρείες έχουν όραμα για ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων