Σήμερα τα «σπουδαία» για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ύψους 1,5 δις ευρώ.
Η Αττικό Μετρό πρόκειται να ανοίξει τις οικονομικές προσφορές (έχει προηγηθεί το άνοιγμα των τεχνικών) των δυο κοινοπραξιών που απομένουν στο διαγωνισμό, της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – Chella – Alstom και της κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος είναι μειοδοτικός και προκηρύχτηκε το 2017, για να φτάσει στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, δηλαδή στο τελικό στάδιο, πέρασε από «σαράντα κύματα» (αλλεπάλληλες προσφυγές μέχρι το ΣτΕ).
Όποια από τις δυο κοινοπραξίες αναλάβει το έργο, θα δει το ανεκτέλεστο και την μετοχή της να… εκτοξεύεται, όποια το χάσει, θα περιέλθει σε «περισυλλογή».
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος της γραμμής 4
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.