Στη στρατηγική της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας αναφέρθηκε εκτενώς ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντώντας στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μάριου Κάτση, σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας και την χερσαία ζώνη του.
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε το ιδιαίτερα έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αφετέρου υποστήριξε ότι δεν πωλείται κανένα λιμάνι.
Αντίθετα, ανέφερε, τα λιμάνια παραχωρούνται έναντι υψηλών ανταλλαγμάτων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και ιδιαίτερα σημαντικές επενδύσεις, τόσο στις υποδομές, όσο και στις ανωδομές τους, οι οποίες μετά το πέρας της παραχώρησης επανέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ιδιαίτερα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι γεγονός πως εννέα επιχειρηματικοί όμιλοι εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για αυτόν, ενώ επεσήμανε ότι με απόφαση του τμήματα της χερσαίας ζώνης του που δεν αποτελούν ή δεν χρησιμοποιούνται ως λιμενικές εγκαταστάσεις είτε έχουν ήδη παραχωρηθεί, είτε θα παραχωρηθούν στη τοπική κοινωνία της πόλης.
Αναλυτικότερα ο κ. Πλακιωτάκης στην απάντηση του μεταξύ άλλων υπογράμμισε τα εξής:
«Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, ώστε ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για κάθε λιμάνι, να μετατραπεί σε πράξη.
Με τον τρόπο αυτό, κάθε λιμάνι θα καταστεί πόλος τοπικής ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη σε επίπεδο επενδύσεων, δημιουργίας θέσεων εργασίας και αύξησης της εμπορικής κίνησης σε περιφερειακό επίπεδο, ενώ, παραλλήλως, θα ενισχυθεί σημαντικά η κοινωνική συνοχή.
Πολύ σημαντικά θα είναι και τα γενικότερα οφέλη για Ελλάδα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, με την αύξηση των δημοσίων εσόδων, όσο και σε γεωστρατηγικό επίπεδο, με την αύξηση του διεθνούς εμπορίου μέσω της χώρας μας.
Τονίζω ότι τα λιμάνια που αξιοποιούνται μέσω διεθνών διαγωνισμών, δεν πωλούνται. Πολύ περισσότερο δεν ξεπουλιούνται.
Παραχωρούνται, έναντι υψηλού ανταλλάγματος, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στο τέλος του οποίου επανέρχονται, μαζί με το σύνολο των εγκαταστάσεων τους, στο Ελληνικό Δημόσιο.
Τα αποτελέσματα των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε όλα τα επίπεδα, αποδεικνύουν την ορθότητα αυτής της προσέγγισης και τα πολλαπλά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και την ελληνική οικονομία».
Σχετικά με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας έχει ήδη υποβάλει σχετικά αιτήματα επανακαθορισμού του αιγιαλού και της παραλίας στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία προκειμένου, αμέσως μετά, να επανακαθορισθεί η Ζώνη Λιμένα.
Έτσι, τα τμήματα της Ζώνης που θα αποχαρακτηρισθούν, θα περιέλθουν και πάλι στο Ελληνικό Δημόσιο και θα μπορέσουν να αποδοθούν στον Δήμο της πόλης.
Παράλληλα, στο γενικότερο σχεδιασμό περιλαμβάνονται επίσης τα αλιευτικά καταφύγια της Σαγιάδας και της Πλαταριάς, καθώς και το καταφύγιο σκαφών αναψυχής στα Σύβοτα.