Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο συστήνεται η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και ρυθμίζεται κάθε ζήτημα σχετικά με την οργάνωση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητές της.
Παράλληλα, σύμφωνα με το υπουργείο, επιδιώκεται να αποτελέσει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο, προκειμένου ο επιβαλλόμενος διαχωρισμός της αρμοδιότητας κανονιστικής ρύθμισης και εποπτείας από την παροχή των σχετικών υπηρεσιών να υλοποιηθεί, υπό όρους αυξημένης αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας και διαφάνειας.
Βασικές αλλαγές που εισάγει το νομοσχέδιο:
– Αναδιαμόρφωση της διοικητικής διάρθρωσης της Αρχής μέσω του οργανογράμματός της.
– Οργάνωση του ελεγκτικού της έργου ανά τομέα και ανά κατηγορία εποπτευομένου φορέα (αεροπορικές εταιρείες, αερολιμένες κλπ).
– Διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων της Αρχής από τις αρμοδιότητες των εποπτευομένων φορέων.
Η νεοσύστατη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ως αποστολή την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων στο τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων, όντας ο οικονομικός ρυθμιστής της αγοράς αερομεταφορών.
Από την άλλη πλευρά, η ΥΠΑ αποτελεί πλέον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων», έχοντας υπό τον έλεγχό της τα λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν περιήλθαν στη Fraport Greece.
Κριμα παραδοθηκε το κρατος σε ιδιωτικα συμφεροντα…
Το νομοσχέδιο αυτό που συστήνει μια Αθηνοκεντρική ΑΠΑ δημιουργεί ένα τεράστιο κενό σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας εκεί όπου αυτή διακυβεύεται στα Αεροδρόμια. Ας το σκεφτούν καλά οι Έλληνες βουλευτές πριν το ψηφίσουν. Όπως δεν νοείται λιμάνι χωρίς Λιμεναρχείο, έτσι δεν νοείται αερολιμένας χωρίς Αεροπορική Αρχή.