Με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή να κάνει λόγο για αναγκαία μεταρρύθμιση εναρμονισμένη πλήρως με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία αποτρέπει τον κίνδυνο υποβιβασμού της χώρας για θέματα ασφάλειας των πτήσεων και την αντιπολίτευση να ασκεί έντονη κριτική, ξεκίνησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου για τη “Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες της Αρχής Πολιτικής Προστασίας Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας”, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
“Είναι απόλυτα διασφαλισμένα τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δεν θα υπάρχουν μισθολογικές διαφορές και δεν κινδυνεύουν οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί.
Πρέπει όμως να δούμε και τη συνολική εικόνα για να μην κινδυνέψει η Ελλάδα να υποβιβαστεί στα θέματα ασφάλειας των πτήσεων”.
Αυτό διαβεβαίωσε ο κ. Καραμανλής, απαντώντας στις αιτιάσεις που ακούστηκαν νωρίτερα από την αντιπολίτευση, ότι με το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα μειωθεί ο αριθμός των εργαζομένων ενώ θα υπάρξουν και σημαντικές μειώσεις στους μισθούς.
“Μειώνουμε τα 487 άτομα που εσείς βάλατε για να εξυπηρετήσετε μικροκομματικά οφέλη, στα 172, γιατί πιστεύουμε ότι αυτός ο αριθμός είναι αρκετός. Εσείς προσπαθήσατε να εξυπηρετήσετε μικροπολιτικά οφέλη δημιουργώντας μια υδροκέφαλη αρχή.
Εμείς πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα διευκολυνθεί η ΑΠΠΑ, θα αναπτυχθεί η αγορά αερομεταφορών μέσω ενός σαφούς πλαισίου κανόνων, με μια ευέλικτη αρχή και με εξορθολογισμό των δαπανών του κράτους”, είπε ο κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ.
Έντονη ήταν η αντίδραση του κ. Καραμανλή στις αιτιάσεις περί μείωσης της εθνικής ασφάλειας των πτήσεων και επιτέθηκε ειδικά στο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον για ανισσόροπο ακτιβισμό και ψεύδη.
“Ποιός είπε ότι το FIR φεύγει από τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας; Δεν ντρέπεστε. Δεν μπορεί να ακούγονται πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να καλύψει ένα νομοθετικό κενό που υπήρχε εδώ και τρία χρόνια, και ήταν αποτέλεσμα του “εξυπνακισμού” του ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισε το 2016 ένα νόμο, ο οποίος έμεινε ανεφάρμοστος.
Αυτό οδήγησε τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια της αεροπορίας να θέσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας πτήσεων και να υποβιβάσει τη χώρα μας. Και αυτό γιατί δεν κάνατε τον διαχωρισμό ΥΠΑ και ΑΠΠΑ που είναι ο ρυθμιστής”, ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:
“Ο υποβιβασμός της χώρας για λόγους ασφαλείας ήταν πραγματικότητα. Και εμείς, όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση, ήρθαμε σε επαφή με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και ξεκινήσαμε την διαδικασία ώστε μέχρι τέλους του χρόνου να γίνει ο διαχωρισμός”. Ακόμα, ο υπουργός Υποδομών μίλησε για απάτη του ΣΥΡΙΖΑ που θα αποκαλυφθεί μέχρι να ολοκληρωθεί η συζήτηση τονίζοντας ότι κάνει το μαύρο άσπρο το κόμμα που έκοψε το 75% των άγονων γραμμών.
“Η Ελλάδα πρέπει να υπακούει τους κανόνες της ευρωπαϊκής πρακτικής και της αγοράς. Το νομοσχέδιο είναι μια μεταρρύθμιση αναγκαία. Πρώτη φορά ελέγχουμε τις επιδόσεις παρόχων για τις καθυστερήσεις.
Παράλληλα, βελτιώνουμε και τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και το σημαντικό θέμα της ασφάλειας πτήσεων που ήτανε και ένας λόγος που θέλανε τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα να μας υποβιβάσουν γιατί δεν είχε γίνει ο διαχωρισμός των δύο φορέων”, κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Οι τοποθετήσεις των κομμάτων
“Το νομοσχέδιο θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών και πτήσεων, αλλά και την εθνική ασφάλεια ενώ αποψιλώνει κρίσιμους μηχανισμούς και υποβαθμίζει την ποιότητα των υπηρεσιών”, υποστήριξε νωρίτερα ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
Παράλληλα, επέκρινε τη κυβέρνηση ότι προχωρά στη “μείωση του αριθμού των εργαζομένων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από 490 σε 170, όταν στη χώρα υπάρχουν 160 αεροδρόμια, ελικοδρόμια και υδατοδρόμια”. “Από αυτή την επιλογή προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα, όπως, για παράδειγμα, το “ποιος θα διερευνά άμεσα και αποτελεσματικά πιθανά έκτακτα περιστατικά και ατυχήματα στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία θα στερούνται προσωπικού” αλλά και τι θα γίνει με την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών”, υπογράμμισε ο κ. Παπάς.
Ακόμα, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος, υποστήριξε ότι “από τις επερχόμενες αλλαγές αναμένεται να προκύψουν θέματα και για την εθνική ασφάλεια, σε μια περίοδο που η τουρκική επιθετικότητα κλιμακώνεται, καθώς οι αερολιμενικοί είναι αρμόδιοι για τη διαχείριση των σχεδίων που εκδίδονται από το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ και αφορούν στη λειτουργία των αεροδρομίων, των βοηθητικών τους υποδομών και άλλων φορέων υποστήριξης σε περίοδο κρίσεων”.
Ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόκας εξέφρασε επιφυλάξεις και προβληματισμούς για τους στόχους του νομοσχεδίου και έκανε λόγο για αναγκαίες αποσαφηνίσεις. “Το νομοσχέδιο έχει πολλά θολά σημεία για τους δύο φορείς που πρέπει να λειτουργούν παράλληλα χωρίς όμως αλληλοκαλύψεις.
Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι στο διαχωρισμό τους αλλά το νομοθετικό πλαίσιο είναι ατελές, δεν είναι ολοκληρωμένο και ξεκάθαρο τόσο ως προς τις αρμοδιότητες όσο και ως προς τους ρόλους τους. Σοβαρά όμως ερωτηματικά έχουμε και ως προς την ασφάλεια των πτήσεων”, τόνισε ο κ. Γκόκας και δήλωσε ότι επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί επί της αρχής, μετά την ακρόαση των αρμόδιων φορέων.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Λεωνίδας Σολτίδης τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου και υποστήριξε ότι “ο τελικός στόχος του είναι να εξαφανιστεί ο αμιγώς δημόσιος χαρακτήρας των δύο υπηρεσιών ΥΠΑ και ΑΠΠΑ και οι αερομεταφορές να ξεπουληθούν στα ιδιωτικά συμφέροντα”.
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος ανέφερε ότι αυτό που δρομολογείται από τη κυβέρνηση είναι ο περιορισμός των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς όφελος των παραχωρησιούχων.
“Η ΥΠΑ έχει σημαντικό ρεκόρ ασφάλειας των πτήσεων και θέλουμε διευκρινήσεις γιατί υποβαθμίζεται ο ρόλος της και γιατί η εποπτεία μεταφέρεται στην ΑΠΠΑ η οποία δεν υπόκειται σε κρατικό έλεγχο” σημείωσε ο κ. Βιλιάρδος και επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης υποστηρίζοντας ότι “διαλύει την εποπτική επάρκεια του Δημοσίου στις αερομεταφορές, υποβαθμίζει τις βασικές λειτουργίες ελέγχου ασφάλειας των πτήσεων και των επιβατών ενώ ευνοεί τις ιδιωτικές εταιρίες που θα λειτουργούν ανεξέλεγκτα στις αερομεταφορές”.
“Το νομοσχέδιο είναι αντιεπιστημονικό και αναχρονιστικό, γεμάτο φωτογραφικές διατάξεις και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εθνική ασφάλεια των πτήσεων. Στην ουσία αυτό που κάνει είναι να βάλει πλάτη στις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες”, ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελος.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοπίστη Πέρκα, υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο δεν είναι καθόλου στα πρότυπα ων ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
“Οδηγεί στην υποβάθμιση της ΥΠΑ, είναι γεμάτο με αντισυνταγματικές διατάξεις και πλήθος χαριστικών ρυθμίσεων. Οι μόνοι που ικανοποιούνται είναι οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες οι οποίες θα κάνουν κουμάντο και στα περιφερειακά αεροδρόμια”, υποστήριξε η κ. Πέρκα.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ, Στέφανος Γκίκας, υποστήριξε ότι με το νομοσχέδιο η χώρα συμμορφώνεται πλήρως με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις διεθνείς συμβάσεις.
“Γίνεται ριζική ανασύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, η οποία πλέον αποκτά διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια ώστε να γίνει πιο ευέλικτη και αποτελεσματική και παράλληλα αποσαφηνίζονται οι αρμοδιότητες της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας η οποία θα έχει και τη δυνατότητα επιβολής διοικητικών κυρώσεων και προστίμων αλλά και αναστολή λειτουργίας εποπτευόμενου φορέα”, επεσήμανε ο εισηγητής της ΝΔ.
Σχόλια 1