Τον Νοέμβριο του 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσε πολύ μικρή αύξηση, με τις νέες εγγραφές να αυξάνονται κατά 0,1%, σε 167.315 μονάδες.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η ζήτηση για βαν και λεωφορεία επιβραδύνθηκε τον περασμένο μήνα, ενώ το τμήμα των φορτηγών συνέβαλε στη συνολική αύξηση.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές σημείωσαν μικτή απόδοση τον Νοέμβριο, με τις εγγραφές να συρρικνώνονται στην Ισπανία (-7,0%) και τη Γαλλία (-3,1%), ενώ οι αγορές της Ιταλίας (+ 11,7%) και της Γερμανίας (+ 4,3%) κινήθηκαν ανοδικά.
Στο 11μηνο, οι εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 20,3%.
Όλες οι αγορές της ΕΕ27 – συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων – έχουν σημειώσει διψήφιες μειώσεις μέσα στο 2020.
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τον Νοέμβριο, η ζήτηση για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ παρέμεινε σταθερή (-0,5%) σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο.
Τα αποτελέσματα στις τέσσερις κορυφαίες αγορές της ΕΕ ήταν μικτά: οι εγγραφές στην Ιταλία και τη Γερμανία ήταν θετικές, με αυξήσεις κατά 10,3% και 6,2% αντίστοιχα, ενώ η ζήτηση LCV μειώθηκε στην Ισπανία (-8,1%) και στη Γαλλία (-3,8%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2020, οι νέες ταξινομήσεις van μειώθηκαν κατά 18,7% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, που ανέρχονται πλέον σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-28,8%) μέχρι στιγμής φέτος, ενώ οι απώλειες ήταν λιγότερο ισχυρές στη Γαλλία (-17,6%), στην Ιταλία (-15,4%) και στη Γερμανία (-13,4%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων
Τον περασμένο μήνα, η αγορά βαρέων φορτηγών της ΕΕ βελτιώθηκε, με τις νέες εγγραφές να αυξάνονται κατά 6,0%, σε 20.620 μονάδες.
Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+ 28,6%) συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το αποτέλεσμα.
Ωστόσο, μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης, μόνο η Ιταλία (+ 28,5%) κατάφερε να σημειώσει άνοδο.
Μέχρι στιγμής το 2020, καταγράφηκαν 181.590 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μείωση 29,6% σε σύγκριση με το 2019.
Παρά τις θετικές επιδόσεις του περασμένου μήνα, καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (-28,6%), Γαλλία (-27,9%), Ισπανία (-23,9%) και Ιταλία (-14,2%).
Νέα μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Νοέμβριο του 2020, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά σημείωσε μέτρια αύξηση (+ 3,7%), επωφελούμενη από τη θετική απόδοση του τμήματος βαρέων φορτηγών (που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών).
Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη άνοδο (+ 21,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+ 1,3%) που σημείωσε μια πιο μέτρια αύξηση. Αντίθετα, οι εγγραφές MHCV μειώθηκαν 3,0% στη Γερμανία και 1,0% στην Ισπανία.
Έντεκα μήνες μέσα στο έτος, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν απότομα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών: Γαλλία (-26,2%), Γερμανία (-26,1%), Ισπανία (-23,3%) και Ιταλία
(-15,1%). Αυτό συνέβαλε σε μια αθροιστική υποχώρηση 27,7% σε συνολικά 226.427 φορτηγά που έχουν ταξινομηθεί μέχρι τώρα το 2020.
Νέα μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τον Νοέμβριο του 2020, οι νέες εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 5,1% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.
Αν και όλες οι μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης – Ιταλία (+ 27,0%), Γαλλία (+ 13,4%), Γερμανία (+ 11,6%) και Ισπανία (+ 5,8%) – παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα, οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (-22,6%) έπεσαν κάτω στη συνολική απόδοση της περιοχής.
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2020, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 23,5%, υπολογίζοντας συνολικά 25.532 νέες εγγραφές.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (-41,3%) και η Ιταλία (-27,3%) συνέχισαν να έχουν μεγάλες απώλειες στο 11μηνο, ενώ οι απώλειες ήταν πιο περιορισμένες στη Γαλλία (-9,5%) και τη Γερμανία (-2,4%).