Την αισιοδοξία τους για τη λειτουργία πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα, καθώς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης υδατοδρομίων σε αρκετές περιοχές της χώρας, εκφράζουν Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Στόχος είναι στην προσεχή πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια, δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη.
Η λειτουργία των υδατοδρομίων, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε «Μαλδίβες της Ευρώπης», με τη δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας.
Πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων (άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών, των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130 εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων, επισημαίνει η Hellenic Seaplanes.
Μπορεί οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του project να έχουν περάσει από «40 κύματα» και να καθυστέρησαν και την προηγούμενη χρονιά, λόγω της έλευσης της πανδημίας, ωστόσο οι προετοιμασίες δεν σταμάτησαν, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με γοργά βήματα και συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων που έχουμε αναλάβει», ανέφερε ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, κ. Αναστάσιος Γκόβας δήλωσε: «Εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εκτενές δίκτυο Υδατοδρομίων στην Ελληνική επικράτεια.
Η ύπαρξη αδειοδοτημένων υδατοδρομίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των υδροπλάνων τα οποία με τις πτήσεις τους θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών, στην αναβάθμιση του τουρισμού τους και συνεπακόλουθα στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους».
Δηλαδή 20 αεροπλάνα των 25 θέσεων θα χρηματοδοτούν 2.000 θέσεις εργαζομένων στα υδατοδρομια συν τους εργαζόμενους στις αεροπορικές εταιρίες, πιλότους μηχανικούς κτλ.
Και αυτό το σχήμα είναι βιώσιμο;