Στις συνέπειες της πανδημίας στον ευρύτερο κλάδο των logistics και των εμπορευματικών μεταφορών αναφέρονται, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o Logistic Systems Director της Jungheinrich Hellas, Δημήτρης Σιαπάτης και η Marketing Manager της Jungheinrich Hellas, Ναστάζια Ντούλου.
Τα δυο στελέχη της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι τα logistics ισχυροποιήθηκαν την περίοδο της πανδημίας, εξαιτίας των αυξημένων αναγκών του e – commerce, υπογραμμίζοντας ότι οι πρόσθετες απαιτήσεις της αγοράς οδηγούν σε ολοένα και πιο σύνθετες διαδικασίες intralogistics.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
ΦΦ: Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε εφέτος; Ποια μέτρα λάβατε για την προστασία εργαζομένων και πελατών;
NN: Ελάχιστες επιχειρήσεις ήταν προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν μια τόσο μεγάλη υγειονομική και κοινωνική κρίση, όπως αυτή που έφερε η πανδημία του Covid-19.
Θεωρώ ότι όπως για τις περισσότερες επιχειρήσεις, έτσι και για τη δική μας, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η πανδημία.
Η Jungheinrich αποτελούσε ανέκαθεν μια ανθρωποκεντρική εταιρεία, με πρωταρχικό μέλημα την προστασία των ανθρώπων μας, των συνεργατών και των πελατών μας.
Είναι δεδομένο ότι, μέσα από κάθε μεγάλη κρίση, εμφανίζονται και ευκαιρίες για εξέλιξη
Η αντίδρασή μας ήταν άμεση. Προετοιμαστήκαμε καλά και θωρακιστήκαμε για την επόμενη ημέρα, ακολουθώντας ένα υποδειγματικό σύστημα εφαρμογής μέτρων, για τη μείωση του κινδύνου μετάδοσης και διασποράς του ιού.
Ενημερώναμε τους ανθρώπους μας διαρκώς, φροντίσαμε για την άμεση απομάκρυνση των ευπαθών ομάδων, επιλέξαμε από την πρώτη στιγμή τη λύση της απομακρυσμένης εργασίας (home office) σε όποια τμήματα αυτό ήταν εφικτό, εξοπλίσαμε τα κτίριά μας με επιπλέον εξοπλισμό προστασίας (Plexiglas, αντισηπτικά κτλ), διακόψαμε εταιρικά ταξίδια, εκδηλώσεις και εσωτερικές συναντήσεις, διαθέσαμε στο προσωπικό μας όλο τον κατάλληλο προστατευτικό εξοπλισμό και το εκπαιδεύσαμε με τη βοήθεια εξειδικευμένων ειδικών.
ΦΦ: Αρκετοί υποστηρίζουν ότι ο ευρύτερος κλάδος των logistics και των εμπορευματικών μεταφορών επέδειξε αντιστάσεις. Ενστερνίζεστε την άποψη αυτή; Ποια είναι η εκτίμησή σας για το 2021;
ΝN: Η κρίση της πανδημίας δεν έχει επηρεάσει στον ίδιο βαθμό όλους τους κλάδους και τις επιχειρήσεις της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού.
Οι κλάδοι που επλήγησαν περισσότερο θα δυσκολευτούν αρκετά να ανακάμψουν, καθώς η κρίση μπορεί να έχει μονιμότερες αρνητικές συνέπειες.
Ο κλάδος των Logistics δεν είναι ένας από αυτούς. Στην αρχή της κρίσης οι δυσκολίες ήταν πολύ μεγαλύτερες, καθώς υπήρξε αντίκτυπος στις εμπορευματικές μεταφορές, τα σύνορα έκλεισαν, η ζήτηση μειώθηκε και η παραγωγή σταμάτησε.
Ήρθαμε αντιμέτωποι με προβλήματα στις λειτουργίες και τις διαδικασίες μας, που είτε δεν γνωρίζαμε, είτε δεν θέλαμε να «δούμε» τα προηγούμενα χρόνια.
Ένα πράγμα όμως μπορούμε να διαπιστώσουμε με σιγουριά: παρά τα όποια σημαντικά προβλήματα, ο κλάδος συνέχισε να λειτουργεί με τους εκάστοτε περιορισμούς και η διακίνηση αγαθών συνέχισε να πραγματοποιείται.
Είναι δεδομένο ότι, μέσα από κάθε μεγάλη κρίση, εμφανίζονται και ευκαιρίες για εξέλιξη. Ο κλάδος των Logistics και των εμπορευματικών μεταφορών ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο, κυρίως για ένα λόγο:
Το e-commerce αναπτύχθηκε ραγδαία, με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, αλλά ακόμα και σε αυτά που παρέμειναν ανοιχτά το κοινό στράφηκε περισσότερο στο ηλεκτρονικό τους κανάλι πώλησης, θέλοντας έτσι να μειώσει τις μετακινήσεις του και να μειώσει την πιθανότητα προσβολής από τον ιό.
Η αναβάθμιση λοιπόν της αποθήκης και των λειτουργιών της, ανοίγει νέους δρόμους για μια τελείως διαφορετική εμπορική και εργασιακή καθημερινότητα για τον κλάδο μας.
ΦΦ: Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχτεί η ανάγκη για περαιτέρω αυτοματισμούς και εφαρμογές ψηφιοποίησης. Θα ενταθεί η τάση αυτή; Ποιες είναι οι προτάσεις της Jungheinrich;
ΔΣ: Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς, οδηγούν σε ολοένα και πιο σύνθετες διαδικασίες intralogistics. Οι έξυπνες λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού και αυτοματισμού μπορούν αδιαμφισβήτητα να μειώσουν την πολυπλοκότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι επιχειρήσεις, καθώς και να τις προετοιμάσουν για τις διάφορες μελλοντικές προκλήσεις, όπως η κρίση της πανδημίας.
Αποδεδειγμένα άλλωστε μετά και τα τελευταία γεγονότα που βιώσαμε, οι λιγότερο χαμένοι ήταν αυτοί που είχαν επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και είχαν εκσυγχρονίσει τις αποθήκες τους.
Έχοντας ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων, το οποίο αποτελείται από ανυψωτικά μηχανήματα μέχρι και αυτόματα συστήματα αποθήκευσης παλετών, καθώς και μια σημαντική εμπειρία αρκετών ετών σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους, μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι οι λύσεις αυτοματισμού που προτείνουμε ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες του κάθε πελάτη, είτε απευθύνονται σε μικρότερες επιχειρήσεις είτε σε μεγάλους Ελληνικούς αλλά και πολυεθνικούς ομίλους.
Μετά και τα τελευταία γεγονότα που βιώσαμε, οι λιγότερο “χαμένοι” ήταν αυτοί που είχαν επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και είχαν εκσυγχρονίσει τις αποθήκες τους
Επιπρόσθετα, για να διασφαλίζουμε την ποιότητα και την αξιοπιστία των λύσεών μας, αναλαμβάνουμε την συντήρησή τους μέσω του εξειδικευμένου τμήματος after sales της εταιρίας μας, για όλη την διάρκεια ζωής τους. Τα πάντα υλοποιούνται από τη Jungheinrich, έχοντας ως στόχο τη μακροπρόθεσμη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας.
ΦΦ: Ποια είναι για εσάς η ιδανική αποθήκη;
ΔΣ: Η ιδανική αποθήκη για τη Jungheirich ήταν και θα είναι αυτή που εξυπηρετεί τις ανάγκες των συνεργατών μας και κατ’ επέκταση των πελατών τους, στο μέγιστο.
Εάν θα μπορούσαμε να αποδώσουμε κάποια πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, σίγουρα θα ήταν αυτά της υψηλής παραγωγικότητας που συνεπάγεται χαμηλότερα κόστη, της μεγάλης ευελιξίας, η οποία ουσιαστικά προσφέρει δυνατότητες παραμετροποιήσεων και αλλαγών που βοηθούν στην προσαρμογή του εξοπλισμού και των ανθρώπινων πόρων σε διαφορετικές εποχικές ή έκτακτες απαιτήσεις, αλλά και πολύ σημαντικό η εύρυθμη συνύπαρξή του ανθρώπου με τα μηχανήματα και τους αυτοματισμούς.