Στην ανάπτυξη μια ολοκληρωμένης και ανταγωνιστικής εφοδιαστικής αλυσίδας για τον ανεφοδιασμό πλοίων με πράσινη αμμωνία στο λιμάνι της Σιγκαπούρης προχωρούν 6 μεγάλες επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και η AP Moller-Maersk.
Για το λόγο αυτό, οι AP Moller – Maersk, Fleet Management Limited, Keppel Offshore & Marine, Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, Sumitomo Corporation και Yara International προχώρησαν στη σύναψη Μνημονίου για την από κοινού διεξαγωγή μελέτης σκοπιμότητας.
Εκπέμποντας μηδενικό CO2 κατά την καύση, η αμμωνία θεωρείται ως ένα από τα πιο υποσχόμενα εναλλακτικά καύσιμα πλοίων για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική του IMO για μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050.
Συγκεκριμένα, η πράσινη αμμωνία διαθέτει μεγάλες δυνατότητες, καθώς παράγεται μόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νερού και αέρα χωρίς εκπομπές CO2.
Η μελέτη σκοπιμότητας στοχεύει να καλύψει ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα από άκρο σε άκρο του ανεφοδιασμού αμμωνίας, η οποία περιλαμβάνει την ανάπτυξη μιας οικονομικά αποδοτικής εφοδιαστικής με πράσινη αμμωνία, το σχεδιασμό πλοίων ανεφοδιασμού αμμωνίας, καθώς και τη σχετική υποδομή.
Παράλληλα, η μελέτη θα αξιολογήσει τον εφοδιασμό αμμωνίας, συμπεριλαμβανομένων πιθανών συνεργιών με το LPG. Λαμβάνοντας υπόψη τις συγκρίσιμες απαιτήσεις για ήπια ψυχρή αποθήκευση, πλοία ή φορτηγίδες που είχαν αρχικά σχεδιαστεί για LPG μπορούν επίσης να χειριστούν την καφέ, μπλε και πράσινη αμμωνία.
Σύμφωνα με τον Morten Bo Christiansen, VP και επικεφαλής Απανθρακοποίησης της A.P. Moller – Maersk,: «Μαζί με τη μεθανόλη, στην A. P. Moller – Maersk βλέπουμε την πράσινη αμμωνία ως σημαντικό μελλοντικό καύσιμο για την απανθρακοποίηση του στόλου μας.
Ένας κινητήρας διπλού καυσίμου αμμωνίας βρίσκεται επί του παρόντος υπό ανάπτυξη, αλλά για να τροφοδοτεί τα πλοία μας στο μέλλον η πράσινη αμμωνία, έχουμε επίσης προκλήσεις που σχετίζονται με την προμήθεια, την υποδομή και την ασφάλεια.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με μεγάλες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα για να ανοίξουμε το δρόμο για την αμμωνία ως μελλοντικό καύσιμο για την απανθρακοποίηση της παγκόσμιας ναυτιλίας».
Β. Βεγ.