Η πανδημία έχει φέρει μεγάλες διακυμάνσεις στο θαλάσσιο εμπόριο. Μπορεί την πρώτη περίοδο εκδήλωσης της πανδημίας να παρουσιάστηκε το φαινόμενο των κενών εμπορευματοκιβωτίων και της μειωμένης χωρητικότητας, ωστόσο προς τα τέλη του 2020 η κατάσταση αντιστράφηκε πλήρως: αύξηση ναύλων, δυσεύρετα εμπορευματοκιβώτια, συμφόρηση σε συγκεκριμένα λιμάνια.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα μερίδια αγοράς στους liners έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
Στην 1η θέση είναι η MAERSK με 17%, δεύτερη η MSC με 16%, τρίτη η Cosco με 12,5%, τέταρτη η CMA CGM με 12,3% και πέμπτη η Hapag – Lloyd με 7,2%.
«Η προσφορά θέσεων είναι ανελαστική σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς δεν μπορούν να προστεθούν επιπλέον πλοία, ούτε να διευρυνθεί η συχνότητα των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ναύλοι», αναφέρουν στελέχη των θαλάσσιων μεταφορών.
Τα ανωτέρω ποσοστά έχουν και ελληνική προέκταση, καθώς η Cosco είναι ο μεγαλομέτοχος του ΟΛΠ και η CMA CGM μέτοχος του ΟΛΘ.
Β. Βεγ.