Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε την «Έκθεση για την Ασφάλεια 2020», οι οποίες περιλαμβάνουν τα δεδομένα για τις επιδόσεις ασφάλειας του 2020 των αεροπορικών εταιρειών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την έκθεση, ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων μειώθηκε από 52 το 2019 σε 38 το 2020.
Επίσης, ο συνολικός αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων μειώθηκε από 8 το 2019 σε 5 το 2020.
Το συνολικό ποσοστό ατυχημάτων ανήλθε στα 1,71 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις. Αυτό είναι υψηλότερο από το μέσο όρο των 5 ετών (2016-2020) που είναι 1,38 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις.
Το ποσοστό ατυχημάτων των αεροπορικών εταιρειών μελών της IATA ήταν 0,83 ανά εκατομμύριο πτήσεις.
Άξιο αναφοράς είναι ότι οι συνολικές πτήσεις μειώθηκαν κατά 53%, σε 22 εκατομμύρια το 2020, λόγω της πανδημίας.
Τέλος, ο κίνδυνος θνησιμότητας παρέμεινε αμετάβλητος σε σύγκριση με τον πενταετή μέσο όρο στα 0,13.
Με κίνδυνο θανάτου 0,13 για αεροπορικά ταξίδια, κατά μέσο όρο, ένα άτομο θα έπρεπε να ταξιδεύει αεροπορικώς καθημερινά για 461 χρόνια πριν βιώσει ένα ατύχημα με τουλάχιστον ένα θάνατο.
Κατά μέσο όρο, ένα άτομο θα έπρεπε να ταξιδεύει κάθε μέρα για 20.932 χρόνια για να αντιμετωπίσει ένα θανατηφόρο ατύχημα 100%.
2020 | 2019 | 5-year average (2016- 2020) | |
All accident rate (accidents per one million flights) | 1.71 or 1 accident every 0.58 million flights | 1.11 or 1 accident every 0.9 million flights | 1.38 or 1 accident every 0.75 million flights |
Total accidents | 38 | 52 | 52.4 |
Fatal accidents(ì) | 5 (3 jet and 2 turboprop) with 132 fatalities(ìí) | 8 with 240 fatalities | 7.6 with 222.4 fatalities |
Fatality risk | 0.13 | 0.9 | 0.13 |
Jet hull losses (per one million flights) | 0.21 which is equal to 1 major accident for every 4.8 million flights | 0.15 (one major accident for every 6.6 million flights) | 0.20 (one major accident for every 5 million flights) |
Turboprop hull losses (per one million flights) | 1.59 (1 hull loss for every 0.63 million flights) | 0.69 (1 hull loss for every 1.45 million flights) | 1.07 (1 hull loss for every 1.0 million flights) |