Για πρώτη φορά από το 2013, κυκλοφορούν και πάλι στη Θεσσαλονίκη 478 αξιόπιστα και ανανεωμένα λεωφορεία, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕΘ.
Ο αριθμός των οχημάτων αυξήθηκε μετά από την ένταξη, στο στόλο του ΟΑΣΘ, των περισσότερων μισθωμένων λεωφορείων και αναμένεται περαιτέρω αύξηση κατά 30 οχήματα από το χρησιδάνειο του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), τα συστήματα εποπτείας στόλου και τηλεματικής ενημέρωσης, τόσο στο κέντρο της υπηρεσίας, όσο και στο κοινό, λειτουργούν απρόσκοπτα, όπως υπογραμμίζει ο ΟΣΕΘ.
Με τη χρήση της τεχνογνωσίας αναβαθμίστηκαν τα συστήματα επικοινωνιών και επιλύθηκαν τα όποια θέματα προέκυπταν (αντιστοιχίσεις γραμμών, πληροφόρηση, ωράρια, ενημερώσεις ιστών) μέσω των επίσημων εφαρμογών oasth.gr και oasthbusmobile, ώστε να υπάρχει σωστή λειτουργία της τηλεματικής και ποιότητα ενημέρωσης προς το επιβατικό κοινό.
Επιπλέον, πραγματοποιούνται οι απαραίτητες κινήσεις επικοινωνίας των ΚΤΕΛ με τον ΟΣΕΘ και τον πάροχο ΟΑΣΘ και αναβαθμίζεται το λογισμικό τηλεματικής για τη διαχείριση των γραμμών σε πραγματικό χρόνο και την καθημερινή δρομολόγηση των οχημάτων και των οδηγών.
Ικανοποιητικά τα αποτελέσματα έρευνας
Την ίδια ώρα, με άριστα βαθμολογεί το επιβατικό κοινό τις υπηρεσίες αστικής μετακίνησης που παρέχουν τα ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα, απόλυτα ικανοποιημένοι εμφανίζονται, σύμφωνα με «έρευνα μυστικού επιβάτη» που έλαβε χώρα στα τέλη Μαρτίου 2021, επιβάτες των γραμμών του δικτύου αστικών συγκοινωνιών τη λειτουργία των οποίων διαχειρίζονται τα ΚΤΕΛ, στο πλαίσιο σύμβασης που έγινε στην αρχή της πανδημίας.
Οι «μυστικοί επιβάτες» που συμμετείχαν στη διαδικασία χρησιμοποίησαν δύο ειδικά διαμορφωμένα έντυπα μετρήσεων, προκειμένου να γίνει η αξιολόγηση της κατάστασης των λεωφορείων, της ακρίβειας των δρομολογίων και της συμπεριφοράς των οδηγών.
Οι σχετικές μετρήσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τον Ανεξάρτητο Ελεγκτή έγιναν σε δέκα διαφορετικές γραμμές λεωφορείων των ΚΤΕΛ. Μάλιστα, προκειμένου να καλυφθεί μεγάλο εύρος της λειτουργίας τους (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ), πραγματοποιήθηκαν κυκλικά, σε διάφορες ώρες της ημέρας.
Οι μετρήσεις έγιναν απευθείας από ειδικά εκπαιδευμένους ερευνητές, οι οποίοι προσποιήθηκαν πραγματικούς επιβάτες και αφορούν μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και συγκεκριμένο λεωφορείο.
Όπως προκύπτει από τα ποσοτικοποιημένα αποτελέσματα της έρευνας η κατάσταση των λεωφορείων είναι πολύ καλή και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επιβατών.
Οι προσδοκίες αυτές αφορούν τόσο στην καθαριότητα των χώρων, όσο και στην επιμέλεια του λεωφορείου σε ό,τι αφορά στην κατάσταση των καθισμάτων και τη λειτουργικότητα των εκδοτικών μηχανημάτων.
Άριστη ήταν η βαθμολογία που προέκυψε για τη συμπεριφορά των οδηγών και την ακρίβεια των δρομολογίων των ΚΤΕΛ. Ειδικότερα, προέκυψε αυστηρή τήρηση του προγράμματος δρομολογίων και έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τυχόν αλλαγές, πράξεις που συμβάλλουν στη διευκόλυνση της οργάνωσης των μετακινήσεων των επιβατών και κατά συνέπεια στην αύξηση της ελκυστικότητας του λεωφορείου ως μέσου αστικών μετακινήσεων.
Η καλή εικόνα συμπληρώνεται από τη σχεδόν υποδειγματική συμπεριφορά των οδηγών, τόσο σε επίπεδο αλληλεπίδρασης με τους επιβάτες, όσο και σε επίπεδο οδήγησης.
Οι δηλώσεις του προέδρου και δ.σ. του ΟΣΕΘ
Την ικανοποίησή τους εκφράζουν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας, αντίστοιχα, για την αύξηση του στόλου, καθώς και για τα αποτελέσματα της έρευνας.
«Ενόψει της σταδιακής επαναφοράς των δραστηριοτήτων, οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης βρίσκονται πλέον σε πολύ καλό επίπεδο, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Η προσπάθεια βεβαίως συνεχίζεται», τονίζει ο κ. Καλογερούδης.
«Τα θετικά αποτελέσματα αποτελούν προϊόν συνολικής προσπάθειας και συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του ΟΣΕΘ και των παρόχων. Συνεχίζουμε και στο ίδιο πλαίσιο ο ΟΣΕΘ συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία προμήθειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναγκαία ενίσχυση του στόλου της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, κατά 200 νέα οχήματα σε πρώτη φάση. Μάλιστα, το ένα τρίτο από αυτά αναμένονται να είναι ηλεκτρικά, δίνοντας έτσι το σύνθημα της μετάβασης των Δημόσιων Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης σε μια νέα, σύγχρονη εποχή με ‘‘καθαρά’’ λεωφορεία”, υπογραμμίζει ο κ. Τόσκας.