Μελέτη για την ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς, τις νέες τάσεις και τις προοπτικές ανέθεσε στην EY η ΕΕΤΤ.
Σκοπός του έργου είναι η διεξαγωγή μελέτης για την ποσοτική – ποιοτική ανάλυση της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς, παρουσίαση των τάσεων αυτής και του ανταγωνισμού, σύγκριση ευρωπαϊκών πρακτικών (σημεία σύγκλισης ή απόκλισης, προτάσεις για μείωση των πιθανών κενών και πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα του πλαισίου παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών της ΕΕΤΤ σχετικά με το κανονιστικό πλαίσιο)- προτάσεις ανάπτυξης της αγοράς (συμπεριλαμβανομένων προτάσεων για ένταξη σε ΕΣΠΑ).
Σημειώνεται ότι, μετά το άνοιγμα της αγοράς από 1/1/2013 έχουν διαμορφωθεί νέες τάσεις λόγω ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ από το 2011 δεν έχει γίνει μελέτη για την ανάπτυξη της αγοράς.
Στην εν λόγω μελέτη θα ληφθούν υπόψη τα κάτωθι δεδομένα:
-Η ταχυδρομική αγορά αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις με την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου,
-Οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι ανάγκες των χρηστών μεταβάλλονται συνεχώς,
-Έχει αναπτυχθεί end-to-end ανταγωνισμός και σε εθνικό και σε τοπικό επίπεδο,
-Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στη λειτουργία των δικτύων διανομής των ταχυδρομικών επιχειρήσεων και ύπαρξη νέων αναγκών που έχουν προκύψει για τους χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές,
-Υπάρχει ανάγκη για φιλικότερη προς το περιβάλλον διανομή δεμάτων,
-Η αξιοποίηση υποδομής από πολλούς παρόχους ταυτόχρονα, που ο καθένας από μόνος του θα ήταν ασύμφορο να διαθέτει και να λειτουργεί.