Σε άνοδο η ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 36,9%, σε 1 εκατομμύριο μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Οι περισσότερες από τις αγορές σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία άνοδο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (+53,7%), Ισπανία (+38,4%), Γαλλία (+36,4%) και Γερμανία (+21,7%).
Αντίστοιχα, τον Ιούνιο του 2021, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στις αγορές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 12,4% σε ετήσια βάση, στις 185.573 μονάδες.
Η ζήτηση καθοδηγήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+43,4%), ενώ μόνο δύο από τις τέσσερις βασικές δυτικοευρωπαϊκές αγορές παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα: η Γερμανία (+28,5%) και η Ιταλία (+5,3%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,1% σε 856.926 μονάδες, επωφελούμενες από τη θετική απόδοση των τελευταίων μηνών.
Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται σε επίπεδο χώρας, με τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής να καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη: Ιταλία (+55,8%), Ισπανία (+39,9%), Γαλλία (+38,7%) και Γερμανία (+23,0%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Στο 6μηνο, τα νέα βαρέα φορτηγά που πωλήθηκαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 39,3% φθάνοντας τις 128.333 μονάδες.
Όλες οι μεγάλες αγορές ενοποίησαν τα θετικά τους αποτελέσματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: Ιταλία (+ 51,7%), Ισπανία (+ 42,9%), Γερμανία (+ 23,2%) και Γαλλία (+ 19,2%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Καθ ‘όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021, η αγορά μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 34,1%, με 154.387 μονάδες να πωλούνται συνολικά.
Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης των μεγάλων αγορών της ΕΕ (+ 47,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+ 32,5%), τη Γαλλία (+ 20,3%) και τη Γερμανία (+ 19,4%).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Μέχρι στιγμής το 2021, το τμήμα λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 3,2% σε 12.887 μονάδες.
Στο τέλος της θετικής απόδοσης του Ιουνίου, οι μειώσεις για το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν λιγότερο σημαντικές τόσο στην Ισπανία (-13,5%) όσο και στη Γερμανία (-0,04%) σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου.
Από την άλλη πλευρά, η ζήτηση παρέμεινε θετική στην Ιταλία και τη Γαλλία (+ 6,0% και +4,7% αντίστοιχα).