Το επιχειρεί ξανά. Η British Airways ανακοίνωσε την ίδρυση low cost εταιρείας, με έδρα το αεροδρόμιο Gatwick, «προπύργιο» της ανταγωνίστριας easyJet. Είναι η 2η φορά που η BA ιδρύει θυγατρική.
Το οξύμωρο; H πρώτη ήταν η Go Fly, το «μακρινό» 1998, η οποία επιχειρούσε στο αεροδρόμιο Stansted και η οποία εξαγοράστηκε, έπειτα από τέσσερα χρόνια, από την… easyJet.
H νέα εταιρεία θα εκτελεί πτήσεις έως το καλοκαίρι του 2022
Όπως μετέδωσε το CNN, ο CEO της British Airways, Sean Doyle ανακοίνωσε στο προσωπικό της εταιρείας ότι η θυγατρική θα λειτουργεί παράλληλα με τη British Airways στο αεροδρόμιο Gatwick, από όπου θα εξυπηρετεί τις «εξαιρετικά ανταγωνιστικές σύντομες πτήσεις» έως το καλοκαίρι του 2022.
H British Airways γνωστοποίησε τα σχέδιά της στο προσωπικό με ένα λιτό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «πρόκειται για μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά και για να έχουμε μια βιώσιμη αεροπορική εταιρεία στο υπάρχον περιβάλλον, χρειαζόμαστε ένα ανταγωνιστικό μοντέλο λειτουργίας.
Η ΒΑ σημείωσε το πρώτο εξάμηνο του 2021 ζημιές προ φόρων 1,3 δις λιρών, με μείωση εσόδων 66,7%
Το νέο αυτό μοντέλο επιχείρησης θα μας βοηθήσει να είμαστε ευέλικτοι και ανταγωνιστικοί, επιτρέποντάς μας να οικοδομήσουμε μια βιώσιμη εταιρεία μικρών αποστάσεων στο Gatwick με την πάροδο του χρόνου».
Σύμφωνα με βρετανικά μέσα ενημέρωσης, με τη νέα εταιρεία, η BA πρόκειται να εισάγει ένα νέο, πιο «οικονομικό» μοντέλο λειτουργίας, το οποίο συμπεριλαμβάνει και μειωμένες δαπάνες προσωπικού.
Η BA, όπως όλοι οι legacy carriers, «χτυπήθηκε» από την πανδημία
Όπως όλοι οι legacy carriers, έτσι και η BA, «χτυπήθηκε» έντονα από την πανδημία. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά αποτελέσματα, η εταιρεία σημείωσε το πρώτο εξάμηνο του 2021 ζημιές προ φόρων 1,3 δις λιρών, γνωρίζοντας μείωση εσόδων 66,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Όπως αναφέρει η μητρική IAG, το 2020 και τους πρώτους έξι μήνες του 2021, η British Airways ανέλαβε «σκληρή και αποφασιστική δράση» για τη γρήγορη μείωση του κόστους λειτουργίας και την προστασία του «μακροπρόθεσμου μέλλοντός της», με δράσεις, όπως πρόγραμμα αναδιάρθρωσης δραστηριοτήτων, πρόωρη έξοδο ολόκληρου του στόλου B747, επαναπροσδιορισμό κεφαλαιουχικών δαπανών και διευθετήσεις με προμηθευτές.
«Αν δεν είχαν γίνει αυτές οι ενέργειες, η BA θα αντιμετώπιζε μια πολύ πιο σκληρή κατάσταση σήμερα», επισημαίνει η IAG.