Αποτελεί «καθρέπτη» της οικονομίας το Χρηματιστήριο; Το «ανεβοκατέβασμα» της τιμής των μετοχών ανταποκρίνεται σε ρεαλιστικές παραμέτρους; Τις περισσότερες φορές, ναι.
Από τους κερδισμένους κλάδους της ελληνικής οικονομίας τον τελευταίο χρόνο – τουλάχιστον στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου – είναι οι κατασκευές / υποδομές.
Οι μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και INTRAKAT έχουν ανοδική πορεία τους τελευταίους 12 μήνες.
Ειδικότερα:
-Από την ελάχιστη τιμή των 5,63 ευρώ, η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (έχει κεφαλαιοποίηση 1,01 δις) διαπραγματεύεται στα 9,8 ευρώ.
-Από την ελάχιστη τιμή των 0,69 ευρώ, η μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (έχει κεφαλαιοποίηση 515,32 εκατ.) διαπραγματεύεται στα 1,48 ευρώ.
-Από την ελάχιστη τιμή των 0,38 ευρώ, η μετοχή της ΑΒΑΞ (έχει κεφαλαιοποίηση 177,51 εκατ.) διαπραγματεύεται στα 1,23 ευρώ ευρώ.
-Από την ελάχιστη τιμή των 0,57 ευρώ, η μετοχή της INTRAKAT (έχει κεφαλαιοποίηση 175,56 εκατ.) διαπραγματεύεται στα 2,31 ευρώ.
Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι «πέρσι η πανδημία του Covid δημιούργησε ενισχυμένη αβεβαιότητα σε όλες τις χρηματαγορές, εφέτος η κατάσταση είναι διαφορετική».
Από την άλλη πλευρά, ο κλάδος των υποδομών / κατασκευών έλαβε ώθηση από τη συμβασιοποίηση κάποιων μεγάλων έργων, όπως η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (1,5 δις) και το βόρειο τμήμα του Ε-65 (437 εκατ.) και την προκήρυξη κάποιων άλλων, όπως το flyover της Θεσσαλονίκης (370 εκατ.).
Η αγορά αναμένει διαγωνισμούς, όπως ο ΒΟΑΚ, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τα σιδηροδρομικά έργα 3,3 δις της ΕΡΓΟΣΕ, μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Πάντως, εδώ και κάποια χρόνια, οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν «απλώσει» το χαρτοφυλάκιό τους, εκτός από τα οδικά έργα, στην ενέργεια, τα απορρίμματα, κ.α.
Επίσης, συμμετέχουν σε εταιρείες παραχώρησης, κυρίως οδικών αξόνων, αλλά όχι μόνο (π.χ. η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνδιαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου), ώστε να εξασφαλίζουν το αναγκαίο cash flow.
Με τις ανωτέρω ενέργειες, οι κατασκευαστικές εταιρείες – παρά τις όποιες επιμέρους διαφορές – αισθάνονται «μεγαλύτερη ασφάλεια».