Η φρενήρης αύξηση των ναύλων και η έντονη ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια έχουν «εκτοξεύσει» τις οικονομικές επιδόσεις των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (liners).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Το ινστιτούτο McCown Container Results Observer μετέδωσε ότι 11 εταιρείες του κλάδου που δημοσιοποίησαν τα αποτελέσματά τους είχαν κέρδη 18,44 δισ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2021!
Οι 11 liners αντιπροσωπεύουν το 64,5% του κλάδου σε χωρητικότητα teu και με βάση την υπόθεση ότι οι liners που δεν δημοσιοποιούν δημόσια τα οικονομικά αποτελέσματά τους είχαν παρόμοια επίδοση ανά teu, το συνολικό κέρδος για τον τομέα το δεύτερο τρίμηνο του 2021 ανήλθε στα 28,6 δις δολάρια!
Η κερδοφορία του δεύτερου τριμήνου του 2021 δεν έχει καμία σχέση με τα 2,2 δισ. δολάρια του αντίστοιχου τριμήνου του 2020.
Τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου ξεπέρασαν το ρεκόρ του πρώτου τριμήνου του 2021, ήτοι κέρδη 19,1 δισ. δολαρίων κατά περίπου 9,5 δισ. δολάρια.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2020, οι liners είχαν κέρδη 9,1 δισ. δολαρίων.
«Από οποιαδήποτε οικονομική άποψη, τα αποτελέσματα του 2ου τριμήνου ήταν μακράν η καλύτερη τριμηνιαία επίδοση του κλάδου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην ιστορία της», ανέφερε η έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Blue Alpha Capital.
Τα έσοδα για τον κλάδο, το δεύτερο τρίμηνο, ήταν 88,9 δισ. δολάρια που ισοδυναμούν με καθαρό περιθώριο 32,1%.
«Δεν περίμενα ποτέ ότι θα έβλεπα ένα πραγματικό καθαρό εισόδημα στα περιθώρια εσόδων 32,1% για οποιαδήποτε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων, πόσο μάλλον για ολόκληρο τον κλάδο», δήλωσε ο John D. McCown, ιδρυτής της Blue Alpha Capital.