Το πρώτο ανοιχτό δίκτυο parcel lockers στη Λιθουανία πρόκειται να αναπτύξει η εταιρεία Paysera, η οποία στοχεύει να εγκαταστήσει 150-200 θυρίδες δεμάτων εντός 1 έτους.
Όπως αποκαλύφθηκε, τα parcel lockers θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, θα διαθέτουν συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας, εφεδρικές μπαταρίες, ενώ σχεδιάζονται για να αντέχουν στις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στη Λιθουανία κατά τους χειμερινούς μήνες.
Επιπλέον, ορισμένες από αυτά θα διαθέτουν και θερμική μόνωση.
Η φινλανδική Posti είναι ο πρώτος συνεργάτης που θα παραδίδει δέματα σε parcel lockers της εταιρείας, σύμφωνα με την Paysera, με την ίδια να βρίσκεται σε συζητήσεις για τους όρους και τις προϋποθέσεις παραδόσεων και με άλλες ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές εταιρείες.
Τέλος, τα πρώτα 10 lockers ήδη εγκαταστάθηκαν στη χώρα στα τέλη Σεπτέμβρη, ενώ άλλα 20 έχουν προγραμματιστεί να είναι έτοιμα μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τον Kostas Noreika, μεγαλομέτοχο της Paysera: «Τα parcel terminals συνήθως εγκαθίστανται κοντά σε μεγάλα σούπερ μαρκετ ή καταστήματα, αφού χρειάζονται ηλεκτρικό ρεύμα για να λειτουργήσουν.
Ωστόσο, οι θυρίδες μας δεν απαιτούν ηλεκτρικό ρεύμα και τροφοδοτούνται από ηλιακή ενέργεια και, ως εκ τούτου, μπορούν να βρίσκονται σε δημόσιους χώρους, κατοικημένες περιοχές ή σε άλλους χώρους όπου δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, όπως παιδικές χαρές, πάρκα κ.ά.
Αυτό τα καθιστά εύκολα στην εγκατάσταση, με λιγοστές απαιτήσεις στη φυσική τους θέση. Ως αποτέλεσμα, μπορούν εύκολα να αλλάξουν το σκοπό τους και να γίνουν αποθηκευτικοί χώροι σε ένα μουσικό φεστιβάλ ή μια παραλία».
Όπως αποκαλύφθηκε, το εν λόγω δίκτυο parcel lockers θα λειτουργήσει ως ένα «ανοικτό δίκτυο», γεγονός που συνεπάγεται ότι κάθε δέμα ή εταιρεία ταχυμεταφορών μπορεί να παραδώσει στις θυρίδες.
«Από την άποψη των εταιρειών παράδοσης, το last mile είναι μακράν το πιο ακριβό μέρος των logistics. Είμαστε λοιπόν έτοιμοι να παρέχουμε στις εταιρείες ταχυμεταφορών πρόσβαση στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν αποθήκες δεμάτων. Με αυτόν τον τρόπο, θα βοηθήσουμε τις εταιρείες να πραγματοποιήσουν τις παραδόσεις του τελευταίου μιλίου όσο το δυνατόν πιο οικονομικά», συμπλήρωσε ο Noreika.
Β. Βεγιάζη